Senaste nytt

Babykorg, besked vid bokning?

Hej,

Ska boka en biljett till USA och resa tillsammans med ett spädbarn. När jag chattar med SAS verkar det som att man inte före bokningen kan se om det finns någon babykorg ledig på den aktuella avgången, utan det får man besked om först senare. Stämmer det? Om det inte finns ledig babykorg vill jag ju så klart leta efter en annan avgång. Någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det att boka via telefon hos SAS?
 

FFS

Medlem
Du kanske kan utnyttja att det är 24h fri avbokning på SAS. Du borde kunna boka och se om det finns babykorg-plats, om inte så är det bara att avboka. Lite omständligt kanske men det bör fungera.

Edit: det borde finnas "blockade" säten på "babtykorgsplatserna" om du kolla flighten i ExpertFlyer
 

Nemo

Medlem
Du kan boka babykorg (vagga) när du flyger med SAS till/från Asien och USA.
Mer om babykorgar
Ditt spädbarn får inte vara äldre än 9 månader och väga max 11 kg. Längden på babykorgen är 72 cm. Babykorgen är gratis och du bokar den samtidigt som du bokar din biljett. Har du har bokat din biljett på internet, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727. Tänk på att ha din bokningsreferens till hands. Det finns ett begränsat antal babykorgar på varje flyg.
Resa med spdbarn - SAS
 

andersl

Medlem
Min dotter kommer att vara 10 månader i april när vi flyger HKG-ARN och jag har fått bassinet konfirmerad (hennes födelsedatum finns i bokningen) så det verkar inte vara jätte noga med 9 månader.
Som EBG/EBD kunde jag välja första raden i Plus där det finns plats för 4st bassinet's. Men vart tvungen att ringa för att få den bekräftad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LarsCph

Medlem
Någon som vet varför det finns en åldersgräns på 9 månader?

Det er noget airline bestemmer. Hos Emirates er det f.eks. 12 mdr og maxvægt (jeg kan ikke huske den præcise grænse).

Det var en tur til Maurutius hvor vi fløj med dem. Economy ud og der måtte jeg diskutere noget med cabin crew før vi fik lov at få en til vores datter (hun var 11 mdr der) fordi de mente hun var for gammel. På vej hjem på Business spurgte de flere gange om hun ikke skulle have en - men dér var ledige sæder på turen, så de var OK med at vi lagde vi hende dér for at sove.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen