Senaste nytt

Hyrbil på Arlanda?

Morgan

Medlem
Som boende i Stockholm hyr jag av naturliga skäl inte bil på Arlanda, men nu kanske jag ändå är tvungen.

Har sett de hemska bussarna som tar hyrbilsresnärerna ut i ödemarken vid Benstocken eller var de hamnar.

Går det att från något hyrbilsföretag att få bilen direkt vid terminalen (gärna 5)? Vilken status krävs i så fall?
 

NotRyan

Medlem
Det är den gula BETA-bussen som går till hyrbilscentret som ligger vid Radisson Blu Arlandia, så nej det är varken hemsk buss eller långt bort...
 

fly4fun

Medlem
Det kanske tar nån minut att ta sig till hyrbilscenter, men istället så har man nära till bilen sedan när man fått nyckeln.
Och hyrbilscenter ligger mitt emellan dom 2 största parkeringarna och 2 hotell så jag skulle knappast kalla det "ödemarken"
 

MMMC

Medlem
Tror alla håller till vid hyrbilscentret. Enda undantaget är väl car2go som man hämtar på parkering P45 på Arlanda. Men då får man å andra sidan inte mkt till bil.

Hertz har också ngn automat där man kvittera ut nycklarna och hämta bilen vid terminal 4.

Hyrbil Arlanda Airport (Stockholm-Arlanda) | Hertz Biluthyrning
Hej Stockholm!

Är väl en risk att det inte finns någon car2go på plats också? Skulle hellre förlita mig på att ta en car2go ut till Arlanda..
 

In_Sweden

Medlem
Är väl en risk att det inte finns någon car2go på plats också? Skulle hellre förlita mig på att ta en car2go ut till Arlanda..
Du kan ju reservera en i 30 minuter, så om det finns någon när man landar så kan man reservera och hämta. Annars tar man sig till stan på annat sätt?
 

Gus

Medlem
Kan tipsa om att hyra bil på arlanda i coronatider. Är på väg att hämta upp en bil på Green Motion Arlanda. 1300 kr för en 4-dörrars i 7 dagar, bokad via auto europe. Tar pendeln till Märsta och blir upphämtad där, snygg service. Motsvarande bil i stan Hade kostat ca 2700 kr.
 
Toppen