Senaste nytt

Chans till uppgradering vid full beläggning - erfarenhet.

Bibinski

Medlem
Hej !

Jag skall om drygt en månad till Amsterdam och tänkte bo på ett Hilton då jag precis blivit HHG och för att få dubbla poängen. Har bokat ett avbokningsbart rum för 189€ natten för att hålla utkik efter bättre priser närmare resan. Vad som hänt istället är att rummen på hotellet jag bokat är helt slut, inga sviter, inga executive rooms - nada , och resten av hotellen är sviiiiiiiiiiiiiindyra eller lika dyra med sämre läge.

Bör jag leta efter andra alternativ ? Får ju knappast en uppgradering om inga rum finns, viktigast är å andra sidan loungetillgång. Någon idé att maila hotellet ? Har någon erfarenhet av liknande situationer ?

hilton.jpg
 

johhenrik

Medlem
Ja, jag har erfarenhet av samma och det är är nog 50-50 vad som händer. Antingen får du en fantastisk uppgradering eller så får du ingen alls. När jag var HHD fick jag Presidential Suite en gång när det var helt fullt. Har även råkat ut för att de bett om ursäkt för att allt är fullt och ingen uppgradering kunde ske. Det beror nog på när du dyker upp, hur många andra med status som bokat osv.
 

Bibinski

Medlem
Om de inte kan ordna en uppgradering (som per automatik ger access till lounge) är det ens värt att fråga om det ?
 

johhenrik

Medlem
Det klart det är värt att fråga om. Men om de har fullt i sina Executive-rum så får du nog ingen access, får då anser de nog att loungen är full också. Men frågan är ju fri, så bara att fråga på. :)
 

Bibinski

Medlem
Tack för all visdom.
Min magkänsla säger mig att jag borde boka ett annat rum någonstans (avbokningsbart givetvis) för att gardera mig och se om beläggningen förändrats på Hilton några dagar innan avresa. Har den inte det känns det lite ovärt att spendera de pengarna på ett hotell som inte ens ligger speciellt centralt och som potentiellt ger mig lika lite förmåner som om jag vore kastlös. (förutom 22k poäng då)....
 

Tommy

Medlem
Om det är en större mässa eller konferens på gång då, så släpper agenterna sina obokade rum ca 1 vecka innan.
 

RonnieK

Medlem
Tack för all visdom.
Min magkänsla säger mig att jag borde boka ett annat rum någonstans (avbokningsbart givetvis) för att gardera mig och se om beläggningen förändrats på Hilton några dagar innan avresa. Har den inte det känns det lite ovärt att spendera de pengarna på ett hotell som inte ens ligger speciellt centralt och som potentiellt ger mig lika lite förmåner som om jag vore kastlös. (förutom 22k poäng då)....
Förmåner har du ju ändå. Fri frukost och internet! En rumsuppgradering bör du aldrig förvänta dig utan se som en extra bonus när det sker.
Boka det rum du vill bo i. Om lounge känns viktigt så boka ett sådant rum (lite sent nu förstås). Det finns många andra trevliga ställen att hänga på annars.
 
Et friskt eksempel: Hilton Tokyo

1. Booket Executive Room -> Ingen upgrade

2. Booket Execurive Room -> Upgrade til City View Suite

Dette med 3 dages mellemrum, hotellet var "fully-booked" ifølge manageren i receptionen.
 
Toppen