Senaste nytt

Frankfurt airport - övernattning?

Stefan62

Medlem
Finns det möjlighet till (hotell)övernattning inne i själva terminalerna?

Om inte - vilket är bästa och effektivaste alternativet utanför terminalerna?
 

NotRyan

Medlem
Finns det möjlighet till (hotell)övernattning inne i själva terminalerna?

Om inte - vilket är bästa och effektivaste alternativet utanför terminalerna?

Jag har bott på och skulle välja Hilton Frankfurt Airport, du går inomhus hela vägen fram till hotellet.... Det finns ett Hilton Garden Inn vägg i vägg, men välj Hilton du så blir du inte besviken...
 

Senator

Moderator
Det finns inte något bra alternativ "airside" tyvärr. "Landside" är det Sheraton, Hilton eller Hilton Garden Inn du kan använda som inte kräver transport från flygplatsen.

Jag bor numera alltid på Hilton som är rätt fräscht.
 

Agö

Medlem
Sheraton är väl alltjämt det närmaste du kommer. Sedan finns det ju en uppsjö hotell (Hilton Garden Inn, Park Inn, NH m fl) en bit ifrån.
 

Fredrik

Medlem
Jag har bott på och skulle välja Hilton Frankfurt Airport, du går inomhus hela vägen fram till hotellet.... Det finns ett Hilton Garden Inn vägg i vägg, men välj Hilton du så blir du inte besviken...

Vad är det Hilton erbjuder som HGI inte har? HGI har många gånger ett lågt pris som gör det väl värt att bo på.
 

fcx

Medlem
Skippa Hilton Garden Inn.

Skokartongssmå rum, obekväma sängar. Billigt, men inte prisvärt.

Det är inte långt att gå (och man går inomhus hela vägen), men det är dåligt skyltat, Ännu sämre skyltning tillbaka till terminalen.
 

Kricka

Medlem
Sheraton, vilket väl ligger absolut närmast, gör ingen glad..? Förvisso
var jag inte på bästa humör när jag checkade in (missade sista flyget
till Stockholm p.g.a. förseningar) men lång kö till incheckningen och
strul med LH:s voucher.
 

jerixon

Medlem
Har bott på Sheraton ett antal gånger. Helt OK hotell tycker jag. Något högt pris och väldigt mycket folk vid frukosten bara när jag var där.
Mvh,
Johan
 
Toppen