Senaste nytt

Kan ej registrera Eurobonus Points på Bokning med Lufthansa

Johans

Medlem
Jag gjorde idag ett eget Eurobonus medlemskap åt mig själv (är 16 år gammal) då jag imorgon ska flyga med Lufthansa till Barcelona från Göteborg. Tänkte testa att få lite Eurobonus poäng in på mitt kort så jag försökte att lägga in mitt Eurobonus nummer på mitt namn i ''My bookings'' under ''Add frequent flyer card''. Jag valde såklart Eurobonus och så skrev jag in mitt nya Eurobonus nummer. Fick då ett felmeddelande där det stod följande

"Unfortunately the name and the frequent flyer number you entered do not match. You can add or correct your frequent flyer number at any time in our service section under 'My Bookings'. Alternatively you can present your frequent flyer card at check-in so that your miles can be credited to your account. (119120)"

Är det någon som vet vad detta innebär samt hur det löses? Är det så att mitt medlemskap i Eurobonus fortfarande är för nytt för att jag skall kunna registrera poäng hos Lufthansas sammarbetspartners?

Är inte säker på om jag skulle placera denna tråden i SAS/Eurobonus avdelningen eller om det passade bäst i Lufthansa. Mod får flytta på tråden om jag placerade fel.
 

Timotey

Medlem
Spara bosrdingkorten och efterregistrera på SAS sida tidigast 2 veckor efter avslutad resa. Välkommen till forumet
 

AABack2ARN

Medlem
Frågan är om det går att bli medlem i EuroBonus och direkt därpå registrera det hos Lufthansa. Vet inte hur integrationen mellan systemen ser ut (men jag vete tusan om den verkligen är i realtid).

Annars låter det som om namnen mismatchar mellan EB-kontot och bokningen. Har du svenska tecken i ditt namn som tolkas på olika sätt i systemen? Eller har du flygbokningen med alla förnamn och EB-kontot med bara tilltalsnamnet?
 

Johans

Medlem
Frågan är om det går att bli medlem i EuroBonus och direkt därpå registrera det hos Lufthansa. Vet inte hur integrationen mellan systemen ser ut (men jag vete tusan om den verkligen är i realtid).

Annars låter det som om namnen mismatchar mellan EB-kontot och bokningen. Har du svenska tecken i ditt namn som tolkas på olika sätt i systemen? Eller har du flygbokningen med alla förnamn och EB-kontot med bara tilltalsnamnet?
Då bokningen står på min far så är det ju hans namn som är representerat, men när det gäller min biljett så är namnen i princip identiska i Lufthansabokningen och i mitt Eurobonuskort förutom att det står Mr framför i Lufthansa men det var ju en titel man var tvungen att välja när man bokade biljetterna. Kan det vara den detaljen som försvårar hela saken?
 
A

Aurora

Guest
Kan også hende at navnet du bruker på Eurobonuskontoen og den du brukte i bookingdialogen ikke er like. Jeg har samme problemet (the name you entered did not match) da jeg registrerte meg til eurobonus med bare fornavn og etternavn, mens jeg booker billetter med mitt fulle navn (mellomnavn og to etternavn). Endte opp med å endre navnet mitt hos eurobonus til mitt fulle navn, da ordnet alt seg :)
 

Timotey

Medlem
Då bokningen står på min far så är det ju hans namn som är representerat, men när det gäller min biljett så är namnen i princip identiska i Lufthansabokningen och i mitt Eurobonuskort förutom att det står Mr framför i Lufthansa men det var ju en titel man var tvungen att välja när man bokade biljetterna. Kan det vara den detaljen som försvårar hela saken?
Då är det med all säkerhet så att ditt EB konto är för nytt
 

AABack2ARN

Medlem
Prova vid incheckning imorgon. Om det inte fungerar då säkerställ att du sparar boardingpassen (antingen de du skriver ut själv eller får vid incheckningen på flygplatsen). Utan dem kan det bli svårt att få poäng i efterhand.

Trevlig resa.
 
Toppen