Senaste nytt

Kan man förflytta sig airside mellan terminaler på John F Kennedy?

ACervin

Medlem
Dottern som flyger hem från Raleigh i maj har bokat om sin BA biljett (business) så att hon nu hamnat på AA100. Hon flyger till JFK på en separat biljett och kommer därför för säkerhets skull att ha ganska många timmar att slå ihjäl. BAs lounge ligger i terminal 7 och AA använder terminal 8. Även om jag inte varit i AA lounge på JFK så skulle jag misstänka att BA bjuder på bättre mat och dryck. Å andra sida så vill dottern till Deltas terminal 4 för där finns tydligen Shake Shack (bättre än BA loungen??). Är det möjligt att röra sig mellan terminalerna?
 

anjak

Medlem
Dottern som flyger hem från Raleigh i maj har bokat om sin BA biljett (business) så att hon nu hamnat på AA100. Hon flyger till JFK på en separat biljett och kommer därför för säkerhets skull att ha ganska många timmar att slå ihjäl. BAs lounge ligger i terminal 7 och AA använder terminal 8. Även om jag inte varit i AA lounge på JFK så skulle jag misstänka att BA bjuder på bättre mat och dryck. Å andra sida så vill dottern till Deltas terminal 4 för där finns tydligen Shake Shack (bättre än BA loungen??). Är det möjligt att röra sig mellan terminalerna?
Shake Shack är betydligt bättre än BA loungen! I alla fall om man vill äta, dom har väl nån god lokal öl på fat i loungen annars tycker jag den är rätt tråkig.
 

doc

Medlem
Nej, man kan tyvärr inte förflytta sig airside mellan terminalerna. Jag tycker däremot inte det är något fel på maten alls i BA-loungen på JFK. Har hon en kvällsflyg till LHR eller LCY kan hon ju äta en pre-flight dinner där och då är utbudet gott och maten brukar smaka bra.
 

ACervin

Medlem
Nej, man kan tyvärr inte förflytta sig airside mellan terminalerna. Jag tycker däremot inte det är något fel på maten alls i BA-loungen på JFK. Har hon en kvällsflyg till LHR eller LCY kan hon ju äta en pre-flight dinner där och då är utbudet gott och maten brukar smaka bra.

Ja det var precis vad jag gjorde när jag lämnade av dottern i Chapel Hill. Jag tyckte maten var ganska bra. Nu har hon ju lyckats boka om sig på en AA flight istället. Undrar om AA loungen erbjuder samma preflight dinner möjlighet?
 

Ron Santo

Medlem
Besökte denna lounge i går, utbudet var sparsamt lindrigt sagt, vatten, juice, frukt, kaffe, kakor samt salta pinnar i olika varianter. Fick några drink biljetter att omsätta i den bemannade baren där det annars handlades med pengar, skulle förvåna om någon servering av mat förekommer, jag var dock där runt lunch, så senare på dagen, vem vet? Diverse enklare mat verkade finnas till försäljning enligt menyer som var utplacerade här och där.
 

Senator

Moderator
Det finns två Admiral's Club (inte lounge) :) på JFK T7. Jag har enbart besök den ute på piren eftersom jag har som oftast använt The Flagship Lounge. Tyvärr, finns det inge mycket i Admiral's Club matvägen.

Däremot tycker jag AA Business på B77W till LHR är bättre. BA CW är sämre IMHO..
 
Toppen