Senaste nytt

American Express Elite, går det att göra stora inköp?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Jag kommer eventuellt behöva köpa en bil till en anställd.
Frågan är inte om jag kan göra själva köpet då dom tar Amex utan mer kan man dra typ 300K+ SEK på kortet?
Det skulle göra det enkelt att få 2*2-4-1 :)

Har inte kontaktat Amex ännu tänkte göra det imorgon men eventuellt finns någon annan som redan testat liknande här i forumet.

Tack på förhand!
Magnus
 

Jonas C

Medlem
Var det inte någon här som ville köpa en lägenhet på Amex för ett par år sedan? Vad som skrevs i den tråden var iaf att man kunde kontakta AMEX i förväg och be dem sätta över pengarna på kortet.
 

RickardG

Medlem
Det kanske beror på betalningshistorik och andra faktorer och varierar mellan olika kontoinnehavare, men jag lyckades genomföra ett köp på 218000kr för ett par år sedan. Jag ringde innan och sa att jag skulle göra köpet.
 

Magnus_K

Medlem
Det kanske beror på betalningshistorik och andra faktorer och varierar mellan olika kontoinnehavare, men jag lyckades genomföra ett köp på 218000kr för ett par år sedan. Jag ringde innan och sa att jag skulle göra köpet.
Betalningshistoriken är felfri så det ska inte vara några problem.
Tack RickardG!
 

johhenrik

Medlem
Jag ringde dem idag om detta faktiskt. Jag ville göra ett köp på 15.000 euro. Pga av att jag är så ny kund var jag tvungen att skicka dem ett bankkonto utdrag på att jag hade pengarna för att de skulle tillåta det. Tydligen fick jag inte handla för mer än 80.000kr som ny kund. Jag har bara haft kortet ett par-tre månader.
 
Toppen