Senaste nytt

Emirates lounge Arlanda - Priority Pass?

Revisorn

Ny medlem
På Businessclass recensioner av lounger står följande om Swedavia Airport Lounge (Emirates Lounge) på Terminal 5.
  • Tillgång: Premiumresenärer med Emirates
På listan över tillgängliga lounger med Priority Pass (enl. deras hemsida) står följande:

Terminal 5

Lounge: STOCKHOLM - ARLANDA LOUNGE

Location: Airside - F Pier. Non-Schengen Area, after Passport Control take the escalators and turn right.

Opening Hours: 08:00 - 22:00 Monday, Thursday & Saturday. 08:00 - 19:00 Tuesday, Wednesday, Friday & Sunday.

Stämmer det att man kommer in med Priority Pass i ovan lounge?
 

johhenrik

Medlem
Så var det inte förut iaf, då var det bara loungen innan passkontrollen på nedervåningen som funkade. Kanske är ändrat nu dock.
 

Revisorn

Ny medlem
Välj Menzies lounge på våningen under innan passkontrollen, där kan du iaf få en GT.

Har besökt Menzies båda lounger men inte denna. Tänkte att det vore passande eftersom det är skönt att vara innanför passkontrollen och slippa fundera på eventuell kö där. Men om spritutbudet är så pass dåligt kanske jag får tänka om.
 

sweflyer

Medlem
Tillgång med PP är verkligen supernytt. Jag laddade ner ny loungedata till min PP-app i lördags och då fanns den inte med. Däremot är den med idag. Gissningsvis var det i måndags man öppnade upp för PP i och med att det var start på ny vecka.
 
Toppen