Senaste nytt

Copa Airlines får eget bonusprogram

Palazzi

Medlem
Panamabaserade flygbolaget, Copa Airlines, har annonserat ett eget bonusprogram. Det nya bonusprogrammet, "Connect Miles", ersätter United Milage Plus.

För några dagar sedan fick Connect Miles en egen hemsida, men bolaget har flaggat för annonseringen sedan i November 2014. Detta är alltså inget Aprilskämt.

Informationen på hemsidan visar på generös intjäning om man flyger med Copa, i de flesta kabinklasser. Tyvärr finns ännu ingen information om intjäning och partners o Star Alliance-medlemmar.

Det finns fyra medlemsnivåer med status, där lägsta guldnivån kräver 45.000mi/år (eller 40 legs). Det krävs inte att man flyger med just COPA.

Ytterligare information kommer i Maj, men man kan redan ansöka om medlemskap. Det jag hoppas främst på är en interaktiv bokningstjänst, så man slipper ringa till Colombia o krångla.

Copa Airlines | ConnectMiles
 
Last edited:

Fredrik

Medlem
Det här hänger väl ihop med att Copa(som är från Panama) tidigare var i strategisk allians med Continental. När inte det gäller längre finns det ingen anledning att dela bonusprogram.
 

Palazzi

Medlem
Det här hänger väl ihop med att Copa(som är från Panama) tidigare var i strategisk allians med Continental. När inte det gäller längre finns det ingen anledning att dela bonusprogram.

Så är det, men fortsatt intressant. Ursäktar även den geografiska ihopblandningen.. Med tanke på att Avianca hemmahör i Colombia borde jag insett att jag var fel ute :) Ska ändra.

Även hört att Brussels Airlines ska ha ett nytt FFP (kanske var på denna sida det stod? )
 
Går det att flytta dessa poäng till ett annat valfritt *A konto senare? Har kollat på det men ser ingen information. Signar man upp nu kan man få 4000 gratis poäng vilket alltid är trevligt.
 

Palazzi

Medlem
Jag läste rubriken lite snabbt och tyckte det stod Coop Airlines.

Då kan de återuppliva, som kabinklass, "Coop Xtra".
Mat från Änglamark..
Bonusprogram klart ...o hotell också.

Jag röstar, som medlem i koperativet, för att vi nu budar på SAS
 
Toppen