Senaste nytt

Most bang for the buck - 100 000 EB poäng och en AMEX 2-4-1

Foffer

Medlem
Hej

Jag hoppas på att få lite eminent hjälp av er som har bättre koll än mig själv

Om jag har 100 000 EB poäng och en 2-4-1 voucher, hur ska jag utnyttja den på bästa sätt? Vi är extremt flexibla med avrestid och resmål utan vi vill bara nyttja detta till fullo

Så vart ska vi åka?
 

Glenn E

Medlem
För 100000 poäng är första klass uteslutet.
För första klass behövs minst 120000 poäng till t.ex Dubai.
Så jag skulle nog ta SAS business till USA. Det kostar 100000 poäng.
Till New York är det god chans att få SAS nya kabin.
 

Foffer

Medlem
Tack för era svar men att åka ensam är tyvärr inget alternativ..

Om jag jagar tag I ytterligare 20 000 poäng innan vouchern är expired, vart går resan då?
 
Dock blir det lite svårt när Lufthansa har slutat med First Class till Dubai :(

Nu har du lite fel info här ;) Dom flyger fortfarande till Dubai men från München med en A330 !!

Flight: LH638 avgång 22:15 på vardagar (kan skilja på helger har jag sett) ankomst 06:20 i Dubai.

Hemresa 08:25 och ankomst 12:55.
 
Tack för era svar men att åka ensam är tyvärr inget alternativ..

Om jag jagar tag I ytterligare 20 000 poäng innan vouchern är expired, vart går resan då?

Dubai går att få igenom om du hittar tillgänglighet i F på Lufthansas flight LH638. Du kan endast boka dessa avgångar om tillgänglighet finns tidigast 14 dagar innan avresa.
 

flum

Medlem
Dubai går att få igenom om du hittar tillgänglighet i F på Lufthansas flight LH638. Du kan endast boka dessa avgångar om tillgänglighet finns tidigast 14 dagar innan avresa.
Nu blev jag lite intresserad faktiskt, någon som vet hur det brukar se ut med tillgång i F(O) på LH638.
 
Nu blev jag lite intresserad faktiskt, någon som vet hur det brukar se ut med tillgång i F(O) på LH638.

Kollade lite snabbt närmsta 14 dagarna och det ser väldigt mörkt ut dessa datum nu. Att komma ihåg är ju att de fortfarande är säsong nere i Dubai just nu och kanske närmare sommar kan gå att få tag på bättre tillgänglighet. Om nu Lufthansa flyger sträckan med F under sommarhalvåret, inte kollat de.
 

flum

Medlem
Ahh, tusen tack för kollen, i mitt fall kommer det nog röra sig om senthöst, tänkte mest rent generell
 
Toppen