Senaste nytt

Vad gäller? Sk983 försenad idag pga tekniskt fel

  • Thread starter Deleted member 4140
  • Startdatum
D

Deleted member 4140

Guest
Är på Arlanda och har precis fått ett sms att Sk983 mot Tokyo har en ny avgångstid vid 21.00. Det här betyder att jag kommer att missa ett möte som skulle vara vid 15.30 i Shinjuku. Biljett agenterna på Arlanda säger att alla flighter är "fulla" och att de inte kan göra något. Jag är EBD och reser på en Plus saver biljett.

I och med att vi inte lyfter fören 5-6 timmar efter beräknad avgångstid så kommer jag att anlända mer än 4 timmar sent. vad kan jag kräva i ersättning av SAS?
Resan är betald med vouchrar + coop master card
 

andreas

Medlem
Är på Arlanda och har precis fått ett sms att Sk983 mot Tokyo har en ny avgångstid vid 21.00. Det här betyder att jag kommer att missa ett möte som skulle vara vid 15.30 i Shinjuku. Biljett agenterna på Arlanda säger att alla flighter är "fulla" och att de inte kan göra något. Jag är EBD och reser på en Plus saver biljett.

I och med att vi inte lyfter fören 5-6 timmar efter beräknad avgångstid så kommer jag att anlända mer än 4 timmar sent. vad kan jag kräva i ersättning av SAS?
Resan är betald med vouchrar + coop master card

Tråkigt att höra. Avseende anslutningar kanske detta kan vara en idé? Flyg - Sök på Google
 

spritfet

Medlem
Är på Arlanda och har precis fått ett sms att Sk983 mot Tokyo har en ny avgångstid vid 21.00. Det här betyder att jag kommer att missa ett möte som skulle vara vid 15.30 i Shinjuku. Biljett agenterna på Arlanda säger att alla flighter är "fulla" och att de inte kan göra något. Jag är EBD och reser på en Plus saver biljett.

I och med att vi inte lyfter fören 5-6 timmar efter beräknad avgångstid så kommer jag att anlända mer än 4 timmar sent. vad kan jag kräva i ersättning av SAS?
Resan är betald med vouchrar + coop master card
Kollade snabbt på Coop MedMera Mer, du har rätt till ersättning om du betalt resan minst 75% med kortet:
4h - 500kr
5h - 600kr
6h - 700kr...
 

AndersSt

Medlem
Ta reda på vad det tekniska felet bestod av. Du har rimligen rätt till 600 euro i ersättning enligt (EG) 261/2004 (EU passenger rights)
Det hjälper dig förstås inte att hinna i tid till ditt möte men din fråga gällde ju vad du kan få i ersättning från SAS.

SAS kommer förmodligen att hävda "extraordinära omständigheter" men vanligen omfattar det inte tekniska fel som kunde ha förebyggts med underhåll eller upptäckts vid kontroller. Jag fick själv ersättning från SAS nyligen för en inställd flygning pga läckande packning till noshjulsstyrning. Kortare flygning dock, så bara 250 euro.

Observera att >3h försening berättigar till samma typ av ersättning som inställd flygning.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Tack för alla svaren, de vägrade boka in mig på finnair för det inte är samma allians. tyvärr så betalade jag Inte 75% av resan med Coop
Kortet, la totalt 800euro i vouchers och resten Coop.

Nåja vi får se vad som händer.
 
Det här blir svårt om du skall hinna till 15:30 downtown Tokyo. Kollade lite snabbt men det avgår en LH flight från FRA till HND 18:00 så man ankommer runt 13:00 lokal tid men den verkar vara full. Om inte säkert omöjlig att hinna med då klockan redan är 15:05....
 
Toppen