Senaste nytt

Pandion får ett guldkort att ge till familjemedlem

niksal

Medlem
Tråden har varit uppe i 3 timmar redan och INGEN har klagat ännu på att det nu kommer 1000 eller 2000 nya EBG in och tar våra sittplatser i loungen! Jag är besviken!:p
 

Traveller

Medlem
Jag har fått detta också och har ingeting emot att det kommer 2000 nya EBG till loungerna. Anledningen till att jag inte bryr mig är för att jag tror det är ganska ovanligt att den andra parten, den som får kortet, har några avancerade resvanor - då hade dom ju redan haft detta kort. Effekten av erbjudandet blir nog att folk som reser 5-6 gånger om året blir glada, detta skulle i så fall innebära 27 extra besökare per dag till alla lounger. Det kan jag leva med faktiskt.
 

Jonas C

Medlem
Tråden har varit uppe i 3 timmar redan och INGEN har klagat ännu på att det nu kommer 1000 eller 2000 nya EBG in och tar våra sittplatser i loungen! Jag är besviken!:p

Å andra sidan kanske EBG:erna i fråga ändå har tagit era sittplatser i loungen, fast som gäster i sällskap med Pandion? Men visst, guldkort av alla dess slag delas väl nuförtiden ut som gratiskarameller.
 

Homer

Medlem
Tråden har varit uppe i 3 timmar redan och INGEN har klagat ännu på att det nu kommer 1000 eller 2000 nya EBG in och tar våra sittplatser i loungen! Jag är besviken!:p

minst 2000 snarare och dessutom deras gäster.
Man kan tänka sig att de korten går till sådana som inte reser jätteofta, därför kanske de blir imponerade av lounger
och ser till att stanna jättelänge de få gånger de är där.
Sönder/döttrar i 20-års åldern och gratis sprit :)
 

Nystrom

Medlem
Tja, i den mån man finner sittplatser i loungen....
För det mesta så tävlar loungen T4 med en tunnelbanevagn i Tokyo under rusningstid.... Än så länge leder tunnelbanevagnen...

Mängden EBG är för stor och kvalificeringsnivån väl låg. Vad som är en frekvent resenär måste SAS få avgöra men i mina ögon är en frekvent resenär en som gör mer än 60-70 segment per år. Jag skulle välkomna en "åtstramning" samtidigt som fördelarna med de olika nivåerna förstärks. Att vara EBG eller EBS innebär knappt någonting mer än att intjäningsprocenten kommer på baspoängen
 

Moco

Medlem
Tja, i den mån man finner sittplatser i loungen....
För det mesta så tävlar loungen T4 med en tunnelbanevagn i Tokyo under rusningstid.... Än så länge leder tunnelbanevagnen...

Mängden EBG är för stor och kvalificeringsnivån väl låg. Vad som är en frekvent resenär måste SAS få avgöra men i mina ögon är en frekvent resenär en som gör mer än 60-70 segment per år. Jag skulle välkomna en "åtstramning" samtidigt som fördelarna med de olika nivåerna förstärks. Att vara EBG eller EBS innebär knappt någonting mer än att intjäningsprocenten kommer på baspoängen

En förstärkning av EBS är nödvändig oavsett, och det säger jag inte som innehavare utan som ett faktum. Det var ju i princip inget mervärde alls.

En åtstramning tror jag personligen är fel väl att gå. Du får givetvis ha din åsikt om vem som är en frekvent resenär, men blir det alltför svårt att uppnå EBG, i jämförelse med andra program och andra bolag, straffar det förmodligen bara SAS. Personligen väljer jag det bolag som ger bäst "totalupplevelse" både privat och i tjänsten. Att det sedan ger status är en perk, inte något jag tänker slava orimligt mycket för.
 

Homer

Medlem
Tja, i den mån man finner sittplatser i loungen....
För det mesta så tävlar loungen T4 med en tunnelbanevagn i Tokyo under rusningstid.... Än så länge leder tunnelbanevagnen...

De gånger jag besökt T4 loungen, ganska ofta måste jag säga, har det varit nästan tomt.

Kör man på Autobahn i rusningstid är det STAU som gäller, planerar man sitt resande kan man
vara nästan ensam på vägen...
 

Morgan

Medlem
Mängden EBG är för stor och kvalificeringsnivån väl låg. Vad som är en frekvent resenär måste SAS få avgöra men i mina ögon är en frekvent resenär en som gör mer än 60-70 segment per år.

Den "trånga sektorn" med för många EBG verkar vara trångt i SK:s egna lounger. Förstår inte att så många föreslår lösningen färre EBG, själv skulle jag föreslår större lounger...

Fast track, kundservice, businessincheckning och övriga EBG-förmåner funkar väl genomgående helt OK, trots antalet EBG?
 
Toppen