Senaste nytt

Ny ombordmeny 2015-03-30

fcx

Medlem
SAS har släppt en ny ombordmeny inom Europa från och med igår. Inga större skillnader, det jag snabbt ser är:

* Pizzan är borta.
* Wrapen är tillbaka (utanför norden).
* Det står uttryckligen att det är max en öl eller en flaska vin inrikes som ingår i Plus.
 

bossefin

Medlem
Noterade också att wrapen är tillbaka när jag åkte mot Oslo i morse - inte direkt något jag jublar över. Hade hoppats på att man lagt till någon enklare smörgås på inomnorden så man får något mer att välja mellan än den förhatliga wasasandwichen och muffinsen...Om det är tidsskäl så kan det ju inte ta längre tid att slänga fram en liten fralla med ost och skinka istället för en muffin.
 

flum

Medlem
Noterade också att wrapen är tillbaka när jag åkte mot Oslo i morse - inte direkt något jag jublar över. Hade hoppats på att man lagt till någon enklare smörgås på inomnorden så man får något mer att välja mellan än den förhatliga wasasandwichen och muffinsen...Om det är tidsskäl så kan det ju inte ta längre tid att slänga fram en liten fralla med ost och skinka istället för en muffin.
SAS borde ju spara framtida bränslekostnader om dom erbjuder smörgås istället för muffins :p
 

maswan

Medlem
Att de inte vill erbjuda en fralla som de behöver slänga om den inte säljer under dagen förstår jag. Men något mer matigt skulle vara riktigt trevligt, som Renklämman.
 

bossefin

Medlem
Fast efter inte alltför lång tid borde man kunna bedöma åtgång rätt bra. Dessutom har man ju inte annars problem att "ta med lite för lite" så att saker tar slut...
 

011430121

Medlem
Jag tror att om vi skulle bilda en front mot SAS under parollen Renklämman till baka! då kommer den nog tillbaka på Höstmenyn.
Om vår vän @agehall gillar Renklämman så kan han nog formulera ett inlägg till SAS så den finns i vagnen snart.
Någon som vet om Polarbröd fortfarande tillverkare renklämman? Vi kanske bara är nostalgiska!
Snart kommer nog någon och vill ha Festis i tetrapack.
 
Toppen