Senaste nytt

Varför så få recensioner?

bossefin

Medlem
En liten fundering. Brukar försöka gå in och sätta betyg på lounger och flighter. Har dock noterat att detta inte verkar gälla särskilt många här. Lade just in betyg på SAS Gold Lounge ARN T5 och där ligger inte särskilt många omdömen. Om det ska ge något så bygger det ju på att många går in (går ju väldigt kvickt).

Har också noterat att det verkar vara kutym hos flitiga användare att lägga in "recensioner" som reserapporter istället för recensioner. Även om man kan söka så blir det ju inte riktigt lika överskådligt när man letar klass/metal komb.

Vad tycker ni övriga.
 

Dr. Miles

Expert
En liten fundering. Brukar försöka gå in och sätta betyg på lounger och flighter. Har dock noterat att detta inte verkar gälla särskilt många här. Lade just in betyg på SAS Gold Lounge ARN T5 och där ligger inte särskilt många omdömen. Om det ska ge något så bygger det ju på att många går in (går ju väldigt kvickt).

Har också noterat att det verkar vara kutym hos flitiga användare att lägga in "recensioner" som reserapporter istället för recensioner. Även om man kan söka så blir det ju inte riktigt lika överskådligt när man letar klass/metal komb.

Vad tycker ni övriga.
Det har diskuterats tidigare i några andra trådar och en av största anledningar är att man inte kan placera texterna/bilderna fritt.

För min del handlar det också om att Recensionsida är otroligt segt så vill jag hellre skriva Reserapport i forumet än Recension.
 

bossefin

Medlem
Ok, kanske köper detta (bildordningen tycker jag är egal och har inte upplevt övrigt som något problem).
 

HKG Flyer

Medlem
Jag håller med @bossefin. Vore kalas om allt fanns samlat på ett ställe som du säger. Om recension sidorna var lite bättre skulle det nog gå att styra alla reserapporter dit också.
 

Agö

Medlem
Jag tror helt enkelt inte att formatet passar alla. Personligen gilar jag det inte alls utan föredrar forumets fria stil. Många reserapporter görs ju dessutom i livevarianten idag (senast Simons rapport från LH F-loungerna), ett trevligt och mer levande förhållningssätt än forumets recensionsmall enligt min mening.
 
A

Aurora

Guest
Jeg har alltid skrevet "trip reports" i egen stil. Finner det vanskelig, uinspirerende og lite motiverende å skrive når jeg må forholde meg til en ferdig mal. Derfor har jeg egentlig sluttet å skrive om mine reiser, siden mange sliter med å forstå norsk også :p
 
Stämmer in med er andra i att jag mycket hellre skriver reserapporter i forumet än i den ganska sterila och opersonliga mallen för recensioner. Jag förstår att tanken är att de ska användas på helt olika sätt, men styrkan med BC är i mina ögon inte kvantiteten i recensionerna utan den enorma kvalitet som finns i det relativa fåtal som skrivs.
 

Marcus_R

Medlem
Tänkt samma sak. Som när jag t.ex inte hittade någon recension på SAS lounge på EWR. Men själv hade tagit lite bilder. Dock tänker man ju allt som oftast "Finns säkert någon på BC som är betydligt bättre än mig på att skriva detta". Fast det kanske är problemet :)
 
Toppen