Senaste nytt

När ställer British Airways in flygningar?

011430121

Medlem
Jag skall flyga BA001 den 3 april och när jag kollar seatmapen är det bara ca 55% beläggning ut, och BA002 den dagen har 7 platser bokade vilket skulle ge en kabinfaktor på drygt 20%. Nu vet jag att statuslösa passagerare inte kan boka sin plats före 24 timmar innan avgång på BA.
Enligt Expertflyer så är det fler än 9 platser till försäljning både på BA001 och BA002 den dagen.
Någon på BC som varit med om att BA ställer in flygningen på grund av för få bokningar?
Några förstår nog min undran när det gäller BA och mina flygningar.
 
Jag har inget svar på din fråga, men har du tittat på deras returflighter? Är beläggningen större där? Det kan ju vara så att de går fulla och därmed ger vinst på sista raden.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att British Airways ställer in BA001/002 ( ock kanske BA003/004) under lågsäsong som jul&nyår, påsk, sommar osv.
 

Senator

Moderator
Jag skall flyga BA001 den 3 april och när jag kollar seatmapen är det bara ca 55% beläggning ut, och BA002 den dagen har 7 platser bokade vilket skulle ge en kabinfaktor på drygt 20%. Nu vet jag att statuslösa passagerare inte kan boka sin plats före 24 timmar innan avgång på BA.
Enligt Expertflyer så är det fler än 9 platser till försäljning både på BA001 och BA002 den dagen.
Någon på BC som varit med om att BA ställer in flygningen på grund av för få bokningar?
Några förstår nog min undran när det gäller BA och mina flygningar.

Med tanke på att inte alla får boka platser som du vet utan status blir seat map på just BA en dålig indikation på hur fullt det är.

Om BA skulle ställa in dessa på grund av påsk hade det nog redan hänt. Sedan är som oftast alternativet till inställt BA1-4 ombokning till BA First ;)
 

Homer

Medlem
Beläggning på utresan säger inte så mycket, kan ju vara fullt på returen och planet behövs på plats inte minst av denna anledning.
 

011430121

Medlem
BA 002 som är returflygningen den dagen har 7 bokade platser enligt "seatmappen" på Expertflyer, vilket ger drygt 20% beläggning.
BA 001 ser ut så här
upload_2015-3-31_10-59-55.png


Och returen, där det har tillkommit en pax
upload_2015-3-31_11-1-49.png
 

AABack2ARN

Medlem
Det känns som om beläggningen på utresan motiverar flighten under alla omständigheter. BA ställer nog bara planet såpass nära avgång om det är teknikstrul. Planet kan ju inte användas på någon anna rutt (till skillnade från planen på LHR som kan användas där det gör bäst nytta).
 

Ron Santo

Medlem
Flög BA 003 i går, en vecka före avgång var vi 6 bokade enl. BA hemsida, vi blev 15 vid avgång, sista man bordade 5 min före avgång med lätt stirrig blick.
 

kristerj

Medlem
Har åkt BA001 några gånger och det har ibland bara varit 8 pax, aldrig råkat ut för det blivit inställt. Men när @011430121 ska åka vet man ju aldrig :)
 
Toppen