Senaste nytt

Lufthansas Golden Goose

Inte konstigt att Lufthansa är ett 5 stjärnigt flygbolag med denna service på backen. Lufthansas First Class terminal slår det mesta och är unik då servicekonceptet är som det är. Du kan släppa allt från den första sekunden du tar steget in på terminalen tills dess att du går på planet. Det ända du behöver…
 

RickardG

Medlem
Hur funkar det med sovrummen? Är det bara att knalla in och blunda ett par timmar vid behov och någon skakar liv i en om man håller på att försova sig?
 
Hur funkar det med sovrummen? Är det bara att knalla in och blunda ett par timmar vid behov och någon skakar liv i en om man håller på att försova sig?

Det finns enbart två stycken och det är först till kvarn som gäller. Som jag skrev har du en dedikerad värd från personalen som håller koll på dig. Lovar dig att du missar inte planet när du sitter i terminalen för de ända sätter att ta sig till planet är via bil ut.

Dom till och med kommer och säger till när deras arbersskift slutar och presenterar den personal som tar över ansvaret.

Bara att nämna att du ska vila någon timme eller två så dom vet vart du är. De ända sättet att missa planet är om man kommer till terminalen för sent. Men de fick vi bevis på service då de va en kvinna som ankom 35 min innan avgång på sitt New York flyg. Dom löste det också, hon han till och med få i sig en snabb måltid I rerestaurangen.

Hoppas de besvarade frågan :)
 

chazzie

Medlem
Hmmm... Nu har vinden vänt, det är nu 99% på att mina surt intjänade EB-poäng kommer att lösas in på en LH F, istället för orginalplanen (och tillika nu endast 1%) att åka C till Sydamerika...

När det blir aktuellt kanske jag skall göra en röstning och låta BC.se bestämma :p
 

NotRyan

Medlem
Inte konstigt att Lufthansa är ett 5 stjärnigt flygbolag med denna service på backen. Lufthansas First Class terminal slår det mesta och är unik då servicekonceptet är som det är. Du kan släppa allt från den första sekunden du tar steget in på terminalen tills dess att du går på planet. Det ända du behöver…

Jag vill absolut inte förringa dina upplevelser, dom är säkert 5-stjärniga, men för att vara korrekt så har Lufthansa 4 stjärnor enligt Skytrax.... ;)
 

NotRyan

Medlem
Dock har deras First Class kammat hem hela fem stjärnor :)
Det har den säkert gjort, men detta är inte korrekt "Inte konstigt att Lufthansa är ett 5 stjärnigt flygbolag"...

Nåja, nu vill jag inte vara nån Messerschmitt, så strunt i såna värdsliga detaljer... ;)
 
Det har den säkert gjort, men detta är inte korrekt "Inte konstigt att Lufthansa är ett 5 stjärnigt flygbolag"...

Nåja, nu vill jag inte vara nån Messerschmitt, så strunt i såna värdsliga detaljer... ;)
Nu ska jag inte låta dryg, men vem har sagt att jag menar skytrax ranking? Jag pratar om min egna ;) 5 av 5 toast får dom så är de bara!

Skämt åsido.

Men loungerna och terminalen har 5 stjärnor av skytrax. Deras tavlor hänger o varje entré för att uppmärksamma detta :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen