Senaste nytt

Inofficiell BC.se-träff tisdag 7 april i Frankfurt First Class Terminal + München First Class Lounge

Thornado

Medlem
Hej!

Av en händelse så råkade både jag och @bnr oberoende av varandra boka in oss på Lufthansa First från Toronto till Frankfurt med ankomst på FRA 7 april kl 08.15.

Efter lite diskussion så har vi nu synkat vår routing hem till Arlanda från Frankfurt också. Eftersom vi kommer att vara två personer från BC i Lufthansas First Class Terminal så har vi möjlighet att gästa in två personer som skulle vara intresserade av att besöka denna utan att flyga LH F.

Vore trevligt att träffa fler härifrån, och kanske finns det någon som inte har nog poäng för att boka LH F, men som ändå vore sugen på FCT. Tyvärr är det ju på en tisdag, men kanske någon har möjlighet ändå.

På vägen hem kommer vi även att göra ett stopp i First Class Lounge i München.

Vår routing hem från Frankfurt är:

FRA-MUC LH108 14.15-15.10
MUC-TXL LH2046 17.45-18.50
TXL-ARN SK2680 19.40-21.10

(Stoppet i Berlin är inte så roligt, men fanns ingen ledig award-plats direkt från München.)

Såvitt jag har förstått så måste man vara på samma flight som oss ut från FRA (LH108) och/eller MUC (LH2046) för att vi ska kunna gästa. Om detta inte stämmer (framförallt om gästreglerna är mer restriktiva så att vi inte kommer att kunna gästa) så får den som vet det gärna skrika till.

Update:
@ChristianR gästas av @bnr

En plats finns kvar! Skynda, skynda att boka!
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Möjliga rutter för någon som vill vara med med övernattning antingen i Frankfurt natten innan eller Berlin natten efter:


abc1.png
abc2.png

Det går även att flyga hela vägen på samma dag, men då blir det ca 2000 SEK dyrare...
 

bnr

Medlem
Har pratat med Lufthansa First Class Service och de bekräftade att vi kan gästa om gästen har samma flight som oss ut från FRA.
 

flum

Medlem
Surt, hade varit överkul att haka på. Fanns en möjlighet att boka om möten och min F som går av stapeln 18:e till SFO, men jag saknar tyvärr barnvakt den dagen så ni får klara er utan mig, tyvärr :-/
 
Surt, hade varit överkul att haka på. Fanns en möjlighet att boka om möten och min F som går av stapeln 18:e till SFO, men jag saknar tyvärr barnvakt den dagen så ni får klara er utan mig, tyvärr :-/
Barnvakt sa du?

Jag kan tyvärr inte komma med ner då jag är fast med jobb. Sen har jag besökt terminalen nu två gånger inom loppet av 7 veckor...

Glöm inte att ta påskankan
 

flum

Medlem
Barnvakt sa du?

Jag kan tyvärr inte komma med ner då jag är fast med jobb. Sen har jag besökt terminalen nu två gånger inom loppet av 7 veckor...

Glöm inte att ta påskankan
Du borde ju fortfarande vara bakis den 7:e :p. Annars kanske du är sugen på att sitta barnvakt några dagar :p (fru flum är bortrest den veckan)
 
Du borde ju fortfarande vara bakis den 7:e :p. Annars kanske du är sugen på att sitta barnvakt några dagar :p (fru flum är bortrest den veckan)

Jag är nog inte bakis. Barnvakt absolut, hur gamla är ungarna? Har två småsyskon på 7 år som man är barnvakt åt. Är Ju inte hjärnkirurgi :p
 

Thornado

Medlem
Du borde ju fortfarande vara bakis den 7:e :p. Annars kanske du är sugen på att sitta barnvakt några dagar :p (fru flum är bortrest den veckan)

Har du mer än ett barn? Annars är det ju bara att boka en biljett åt flum Jr också, vi kan ju gästa två personer. :)
 

Stefan62

Medlem
Kul initiativ.

Jag och sambo kommer att vara i Frankfurt 7 april, men vår avgång är redan kl 10.40 till Stockholm.

OT: Vilken lounge kan man besöka om man anländer med TG first och ska vidare med SK Plus?
 
Toppen