Senaste nytt

New York Orlando TOR i Juni

Börling

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? New York
  • Var är din destination? Orlando Florida
  • När vill/behöver du resa ut? 10 Juni på eftermiddagen
  • När vill/behöver du komma hem? 21 juni
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 2 (en vuxen ett barn 14 år)
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) Så billigt det går
  • Vad är det viktigaste för dig? Helst direktflyg
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Skall överaska dottern med en resa på tu man hand. Vi flyger bonusresa med SAS till New York och vill ta oss till Orlando så billigt som möjligt. Tips mottages tacksamt.
 

AABack2ARN

Medlem
Vilka datum gäller för era bonusbiljetter med SAS? Ankomst till Newark den 10 juni och hemresa den 21 juni? I så fall bör ni a) resa från och till Newark och b) vara beredda på att strul med separata biljetter kan bli dyrt i händelse av kraftiga förseningar.

Rekommendationen ovan med att hyra bil och köra är inte så dum, men jag vet inte om man lämpligen behöver en eller två nätter längs vägen.
 

Börling

Medlem
Vilka datum gäller för era bonusbiljetter med SAS? Ankomst till Newark den 10 juni och hemresa den 21 juni? I så fall bör ni a) resa från och till Newark och b) vara beredda på att strul med separata biljetter kan bli dyrt i händelse av kraftiga förseningar.

Rekommendationen ovan med att hyra bil och köra är inte så dum, men jag vet inte om man lämpligen behöver en eller två nätter längs vägen.

Hej, vi landar den 10e från Köpenhamn SK 909 1455 och åker hem från Newark den 23e 1840 med SK 908 till Oslo. Vi tänkte tillbringa de 2 sista dagarna i New York.. Jag förstår och gillar idén med bil. Vet dock inte hur en 14 åring köper det... Så tips på flygbiljetter mottages tacksamt:)
 
Som många skrivit tidigare är frågan om du vågar ha två separata bokningar utan väldigt mycket tid mellan. På hemresan är det nog inga problem eftersom ni skall ha två dagar i New York men på ditresan så landar ni 14:55 och då är frågan när du vågar ha nästa anslutande flyg på en annan biljett. Köper du då resan New York - Orlando tur och retur är risken att hela biljetten förfaller om du missar anslutande flyg.

En snabb koll visar att det inte är helt optimalt att flyga från Newark till Orlando om du vill ha direktflyg. Lättare från John F. Kennedy eller LaGuardia. Billigast verkar vara med JetBlue från ca 4200 SEK för två personer men jag kan inget om deras bagageregler om det kommer i tillägg. Många inrikesflyg i USA har inget eller begränsat fritt bagage så det kan vara värt att tänka på också.
Vill du ändå flyga via Newark så får du byta i exempelvis Carlotte och då finns United eller US Airways / American Airlines med ungefär samma priser som verkar vara på ca 4500-4700 SEK för två personer.

Ett annat alternativ skulle vara Amtrak tåg till Orlando men det kostar nästan som flyget $272 per väg för två personer och tar 21-23 timmar att åka så det är nog inget reellt alternativ.

Sitter själv och kollar på en motsvarande resa med familjen men vi siktar på att försöka hitta bonusbiljetter till Washington och bila ner till Florida (två dagar med inte allt för långa körtider per dag) då vi ser att det blir betydligt billigare än att boka anslutande flyg.
 

Totopez

Medlem
De gånger vi har åkt till Orlando med familjen har vi flugit United från EWR. Avgången 18.28 kan funka, kostar 2500 per person tur och retur. För säkerhets skull kan ni ta en natt på ett hotell nära Newark och flyga på morgonen istället, lite segt att komma fram till Orlando 21.20.
Kanske bättre att ta 08.03 nästa dag.
Vi flyger till EWR den 16 juni och har bokat flyg vidare till MCO samma eftermiddag. Separata biljetter, men vi landar något tidigare.

Köra hade jag bara gett mig på om flera haft körkort och kan turas om. Underskatta inte jetlagen.
 
De gånger vi har åkt till Orlando med familjen har vi flugit United från EWR. Avgången 18.28 kan funka, kostar 2500 per person tur och retur. För säkerhets skull kan ni ta en natt på ett hotell nära Newark och flyga på morgonen istället, lite segt att komma fram till Orlando 21.20.
Kanske bättre att ta 08.03 nästa dag.
Vi flyger till EWR den 16 juni och har bokat flyg vidare till MCO samma eftermiddag. Separata biljetter, men vi landar något tidigare.

Köra hade jag bara gett mig på om flera haft körkort och kan turas om. Underskatta inte jetlagen.
Oj jag måste varit småberusad när jag sökte från EWR igår för jag fick inte upp några direktflyg men kollade idag och då fanns det gott om dem som du skriver. Jag måste gjort något fel igår
 

Totopez

Medlem
Oj jag måste varit småberusad när jag sökte från EWR igår för jag fick inte upp några direktflyg men kollade idag och då fanns det gott om dem som du skriver. Jag måste gjort något fel igår
Jag undrade faktiskt hur fan du hade gjort din sökning, men tyckte inte att det var någon idé att protestera...
 

Börling

Medlem
De gånger vi har åkt till Orlando med familjen har vi flugit United från EWR. Avgången 18.28 kan funka, kostar 2500 per person tur och retur. För säkerhets skull kan ni ta en natt på ett hotell nära Newark och flyga på morgonen istället, lite segt att komma fram till Orlando 21.20.
Kanske bättre att ta 08.03 nästa dag.
Vi flyger till EWR den 16 juni och har bokat flyg vidare till MCO samma eftermiddag. Separata biljetter, men vi landar något tidigare.

Köra hade jag bara gett mig på om flera haft körkort och kan turas om. Underskatta inte jetlagen.

Ja det får bli så. Tar United 0803 den 11:e. Kollade bonusbiljetter men 50000 poäng per person känns lite mycket.
 
Toppen