Senaste nytt

Olika priser hos ba.com och iberia.com på samma flyg?

ucce

Medlem
På Iberia.com får jag upp en massa First Reduced fares, som dock endast går att använda på rena BA fligher. På Ba.com får jag inte upp priser ens i närheten (Mixad first/cw hos iberia kostar 29k, 48k hos BA). Ser ni något problem med att boka hos iberia istället? Vill ju ha in avios till mitt BA-konto och komma åt MMB etc.

Eller kan det exempelvis vara att iberia.com laddar "free upgrade to first" automatiskt?

(en annan bra grej med iberia.com är för övrigt att kunna blanda klasser på open jaw, men det är en annan fråga)
 

ucce

Medlem
Betald biljett. Av frågetecknet att döma förklarar jag som en kratta, så jag tar print screens istället. Men jag inser också att jag satt lite fel rubrik. Egeneltigen vill jag veta om det finns någon nackdel med att boka på iberia.com

iberia.PNG
ba.PNG
 

Dr. Miles

Expert
Betald biljett. Av frågetecknet att döma förklarar jag som en kratta, så jag tar print screens istället. Men jag inser också att jag satt lite fel rubrik. Egeneltigen vill jag veta om det finns någon nackdel med att boka på iberia.com

Visa bifogad bild 33201 Visa bifogad bild 33202
Det är olika kabinklass ut- och hemresan, dessutom olika utresedatum.
På ditt exempel på Iberia visar First class ut, Business class hem.
På ditt exempel på BA.com visar Business class ut, First class hem.
 

ucce

Medlem
Inte min dag idag - klippte in fel. Ber om ursäkt. Men nu är det rätt och situationen densamma

iberia.PNG
ba2.PNG
 

ucce

Medlem
Ja så kan det nog vara. Det konstiga isf är att enligt kampanjvillkoren ska man ju få samma bokningsvillkor som för originalklassen, men på Iberia.com är "First class reduced" (bokningsklass står ej) varken ombokningsbar eller avbokningsbar alls? Dessutom skulle det ju relevant med information huruvida man får tier-points och avios för R eller A (eller vilken first class det nu är)...Om jag hade bokat nu på iberia.com hade jag blivit besviken om jag inte fått tier-points och avios för first.

Kan man se villkoren för R någonstans?
 
Toppen