Senaste nytt

Liverapport!! Lufthansa First Class Lounge & First Class Terminal Tour 2015

Nu har man anlänt till Arlanda för att påbörja denna intressanta korta helg. Resans syfte är att besöka Lufthansas First Class Lounge i Frankfurt och München, First Class Terminal i Frankfurt och HON-Circle lounge i Wien.

image.jpg

Resan görs med 5 flighter som ni ser nedan och jag kommer rapportera kort under hela resan.

28-MAR-2015 ARN-FRA LH803 (Business Class) 13:20-15:30. A320

- Besök i Lufthansa First Class lounge Frankfurt.

28-MAR-2015 FRA-MUC LH114 (Business Class) 17:15-18:15. A321

Övernattning i München, dagen efter besök i Lufthansa First Class lounge.

29 MAR-2015 MUC - FRA LH 103 (Economyo_O) 11:00-12:05. A321

- Besök i Lufthansa First Class Terminal

29-MAR-2015 FRA-VIE LH1242 (Business Class) 16:50-18:10. A321

- Besök i Austrian HON-Circle Lounge, Vienna

29-MAR-2015 VIE-ARN OS317 (Business Class) 20:05-22:20. Fokker 100


Bilder kommer det vara gott om och har ni några frågor är de bara att skriva i tråden. Resan görs möjlig tack vare @HON-II som gillade den ursprungliga idén med enbart en dag i FCT och vi kom fram till den här resan till slut.

Enjoy och skriv gärna vad ni tycker :D
 

FF#1

Medlem
Vilken bra ide, en F lounge-hoppar resa. Var som sagt i FCL ZRH och FCT FRA förra veckan och längtar redan tillbaka, så detta blir nog både njutbart och plågsamt att läsa. :)
 

flum

Medlem
Jag är intresserad av aktuellt Champagneutbud på FCL Muc och FCL Fra(Schengen) då jag ska dit om fyra veckor. Fota gärna menyer :p
 
Nu landat i Frankfurt.

image.jpg

Som medresenär med en HON-Circle medlem oavsett om han är med på planet eller inte. Får man tillgång till visa perks, med en prefix HOC (HON companion) ingår en del av servicen man vanligtvis får som HON.

När jag landat i Frankfurt medelas det att vi parkerar vid A-prom. Nu visste jag sedan innan att i en händelse av A-prom får man car service. Något som också visade sig vid ankomst.

image.jpg
Porschen framkörd.

Endast jag med i bilen och blir körd A gaterna.

Nu sitter jag och avnjuter ett glas Bollinger och lite mat.
image.jpg image.jpg
 
Toppen