Senaste nytt

Ge bort EBG till person med annan intjäningsperiod

stefanb

Ny medlem
Blev EBD i december och gav bort ett EBG.

Mitt intjäningsår slutar i december, personen som fick EBG har april. Hans EBG gäller alltså till april. Kommer han fortsätta få EBG till december eftersom jag är EBD tills dess?

Tacksam för hjälp med detta spörsmål.
 
M

Monkey_Class

Guest
Är du säker? Kortet gäller väl den innestående perioden för mottagaren så då blir det 31 juni 2015 (31 mar + 3 mån) eller?
 

Jerka

Medlem
Säker som i att jag sett det i praktiken NEJ.
Men när jag frågade SAS så hävdade man att för mottagande part så fungerar exakt som att man intjänat kortet själv. Alltså innevarande år + nästkommande. Frågat 2 gånger till olika personer som gett samma svar.
 

DonM

Medlem
Säker som i att jag sett det i praktiken NEJ.
Men när jag frågade SAS så hävdade man att för mottagande part så fungerar exakt som att man intjänat kortet själv. Alltså innevarande år + nästkommande. Frågat 2 gånger till olika personer som gett samma svar.

Har sett detta i praktiken 3ggr. 2 för silverkort till egna barn och 1 gång för guld till mor. Alla har fått innevarande år + nästa (efter deras intjäningsperiod). Blev nästan 2 hela år på 2 av dem.
 

Jerka

Medlem
Bra. Då är jag helt säker nu :). Har avvaktat att ge damen guldkort just för att maximera hennes period.
 

Dr. Miles

Expert
Har inte tillgång till den länken tyvärr så svårt att sätta det i ett sammanhang. :(
1år förstår jag men 'nuvarande period' för vem och '3 mån' från vart?
Det är mottagarens kvalificeringsperiod som gäller.

Säg att mottagaren har kvalificeringsperiod jan-dec, blir det så här.

Nvarande period (jan 2015 - dec 2015) + 1 år (jan 2016 - dec 2016) + 3 mån (jan 2017 - mar 2017)​

Är det tydligt nu?
 

Jerka

Medlem
Det är mottagarens kvalificeringsperiod som gäller.

Säg att mottagaren har kvalificeringsperiod jan-dec, blir det så här.

Nvarande period (jan 2015 - dec 2015) + 1 år (jan 2016 - dec 2016) + 3 mån (jan 2017 - mar 2017)​

Är det tydligt nu?

Tack. Jodå.
Då är det ju bara egentligen ännu bättre.
 
Toppen