Senaste nytt

SAS ändrar flygtider till/från Linköping

MrShield

Medlem
SAS nya tidtabell till/från Linköping är en smärre katastrof för min del. Kvällsflyget hem går inte förrän 22.50 från Köpenhamn!?! Dessutom tar de HELT bort flyget hem på fredagskvällar?

Är det bara för mig detta ställer till det till den grad att jag inte ens vet om jag kan jobba kvar på samma sätt som tidigare?

Jag har velat ge SAS feedback gällande detta, men något som vet hur man gör? Skulle vilja ha en mailadress att skicka till, men de verkar effektivt tagit bort alla sådana möjligheter. Customer care är bara för resor som varit. Customer Service har ingen webbkontakt, bara telefon (egentligen bara för att sälja resor) och den kortaste kötiden under veckan när jag ringt har varit 65 minuter om jag stannat kvar. Hur ger man feedback om flygtiderna?

LPI CPH
Avgår
06.05
12.55
Ankommer
07.10 Må-fr
14.00 Må-Fr, Sö
CPH LPI
Avgår
11.30
22.50
Ankommer
12.35 Må-Fr, Sö
23.55 Må-To, Sö
 

mateusz

Medlem
Håller med. De nya tiderna är helt banans... När du får tag i rätt person så hör gärna jag av mig också.
 

charlesswe

Medlem
Samma här. Att komma hem 23:55 är ingen höjdare! Använder linjen fler gånger per månad...

11:30 avgång fr Kastrup också gör det också svårare att använda för retur resa.
 

Alf

Medlem
En ändring till det sämre. Det skall åtminstone finnas en eftermiddagsavgång och inte mitt på dagen. Detta gagnar inte linjen för SAS del. Jag trodde i min enfald att SAS skulle lägga in en tredje tur så det blev en senare eftermiddagstur.

Detta duger inte om man skall konkurrera med KLM som har tre turer om dagen med betydligt bättre flygplan. Dåligt SAS!
 

Mikey1122

Medlem
En fördel med 22:50 är att man kan ta senare flyg från Fra, Bru eller många andra ställen i Europa. Nu måste man ta 17:30 från Bryssel men efter ändringen funkar 20:00 också. Sen såg jag i tabellen att de ändrar tillbaka i oktober igen.
 

MrShield

Medlem
Vart ser du att de ska ändra tillbaka i oktober igen? Återinför man även fredagsflighten som är mitt allra största bekymmer?

När det gäller att ta senare flyg från andra ställen tänkte jag samma sak innan jag började undersöka saken från sådana orter jag brukar vara på som München, Frankfurt, Paris m fl. och det visar sig att SAS har liksom ändå inga senare flyg därifrån till Köpenhamn i alla fall vilket resulterar i att man får vänta flera timmar extra på Kastrup och komma hem mitt i natten. Jag fattar inte vad poängen är, tror de att man ska få mer passagerare för att man väntar in mer folk på kvällen? Visst, de kanske hinner vänta in fem stycken, men det kommer ju vara 30 som tar KLM istället. Ren pannkaka :-(

Alltsom oftast passar KLM mycket bättre än SAS, men jag har valt SAS iaf för att stödja dem att de har flyglinjen till Linköping. KLM går ju ändå som tåget och har mycket högre beläggning, de klarar sig, men jag vill verkligen att SAS skall stanna kvar och mer eller mindre stödreser med dem hela tiden. Men frågan är hur långt över gränsen med minskad fritid som resultat man klarar av innan även jag lämnar för KLM.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Alf

Dr. Miles

Expert
Vart ser du att de ska ändra tillbaka i oktober igen? Återinför man även fredagsflighten som är mitt allra största bekymmer?
Info från ExpertFlyer

Vintertidtabell 2015/2016:

Linköping->Köpenhamn:
SK 1891 LPI 06:05 CPH 07:15 AT7 1 hr 10 mins Daily 15/10/25 15/11/21
SK 1893 LPI 15:10 CPH 16:15 AT7 1 hr 5 mins M,T,W,Th,F,Su 15/10/25 15/12/23​

Köpenhamn->Linköping:
SK 1892 CPH 13:30 LPI 14:40 AT7 1 hr 10 mins M,T,W,Th,F,Su 15/10/25 15/12/23
SK 1894 CPH 14:05 LPI 15:10 AT7 1 hr 5 mins Sa 15/10/31 15/11/14
SK 1894 CPH 21:05 LPI 22:10 AT7 1 hr 5 mins M,T,W,Th,F,Su 15/10/25 15/12/18​
 

Mikey1122

Medlem
MrShield Du har rätt att från flera destinationer hjälper inte änringen, men du kommer inte ofta kunna åka senare från platsen med KLM heller. Men London, Milano, Bologna, Bryssel och Frankfurt hjälper det. Tyvärr inte från Dusseldorf som är min "favorit". Det blir några extra timmar i loungen på Kastrup istället för i sängen hemma. Finns det inte nått som heter My ideas eller nått där man kan framföra synpunkter till SAS?
 

kydyl

Medlem
ja det är kasst. Kommer på onsdag få vänta i drygt 4 timmar på Kastrup innan flyget går och sen komma hem mitt i natten...

Dessutom hade jag missat att kvällsflyget på fredagar var borta. Det har jag nyttjat ofta de senaste två månaderna :-(

Funderade på att ta sj från Kastrup istället (ankomst Linköping ca 22) men deras sista tåg går 15 minuter efter ankomsten för inkommande flight. Känns tight. Vet någon hur snabbt man tar sig från arrivals i cph till tåget?
 
Toppen