Senaste nytt

Kan annan resenär använda mitt EB kort för poängregistrering

Hej
Försökt söka lite på forumet men inte riktigt hittat svar på min fråga.

Jag ligger idag på 40 900 baspoäng och börjar snudda guld nivån men har inga planerade resor innan 31 maj som perioden är.

Är det ok att annan resenär registrerar mitt bonuskort på sin resa för att jag skall komma upp i EB Guld? Kanske även finns någon intresserad i detta forum?
 

johhenrik

Medlem
Nej det är inte tillåtet och går inte heller om personen reser under sitt namn. Olika namn på biljetten och eb-kontot helt enkelt.
 

Senator

Moderator
Svaret är nog nej.. Ditt EB är personligt. I så fall måste resenären i så fall resa i ditt namn som har helt andra konsekvenser
 

agehall

Medlem
Du har nog inte sökt tillräckligt. Denna fråga har varit uppe många gånger och precis som det redan sagts så funderar det inte. I värsta fall ses det även som brott mot EB-reglerna och du blir av med ditt konto. Riktigt så långt tror jag inte det går, men det är iaf teoretiskt möjligt.

Kort och gott; glöm det.
 

bnr

Medlem
Surt, får se om man kan hitta någon billig resa som genererar bra poäng istället.
SK Plus ARN-CPH-TXL-CPH-ARN ger 4500 poäng, kostade ~2700 SEK när jag bokade. Vågar inte svära på att det är bäst värde men det kändes helt ok iaf när jag gjorde min EBG-run.
 

GillBates

Medlem
Surt, får se om man kan hitta någon billig resa som genererar bra poäng istället.
Dom här ligger ju i stort sett överst på sidan SAS Group&Eurobonus och torde vara en bra start:
SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Sedan har ju trådarna i vissa fall blivit grymt långa och svåra att hitta i tycker jag. Dessutom så är det inte lika lätt (om ens möjligt) att söka i en tråd. En enkel work-around är att ställa in (personliga inställningar) så att du har hundra inlägg per sida och sedan söka med webbläsarens egna sökfunktion (ctrl+f). Tack till @Jakob Österberg som gav mig det tipset. Går även att söka med Google [Sökord] site:[Kopierade URL:en till tråden med sista punkt och siffror bortklippta]
 

RickardG

Medlem
SK Plus ARN-CPH-TXL-CPH-ARN ger 4500 poäng, kostade ~2700 SEK när jag bokade. Vågar inte svära på att det är bäst värde men det kändes helt ok iaf när jag gjorde min EBG-run.
Jag erkänner direkt att jag inte sökt efter liknande frågor, men: finns det några möjligheter att få baspoäng utan att flyga, alltså köpa en biljett men aldrig åka? Typ milage run men utan att man sitter i själva stolen.
 

flum

Medlem
nej, du måste sitta i stolen. Däremot kan du skaffa Amex Elite kreditkort och få 20000 baspoäng.
 

Dr. Miles

Expert
Jag erkänner direkt att jag inte sökt efter liknande frågor, men: finns det några möjligheter att få baspoäng utan att flyga, alltså köpa en biljett men aldrig åka? Typ milage run men utan att man sitter i själva stolen.
Det går att växla Extrapoäng till Baspoäng på SAS EuroBonus Shop men med väldigt dåligt växlingskurs.
1.000 Baspoäng kostar 15.000 Extrapoäng.

SAS EuroBonus Shop | Points Exchange
 
Toppen