Senaste nytt

Boka resa efter ölsmak

palmen

Moderator
Tyvärr är ju inte god öl detsamma som den öl som dricks mest...
Inte många av de där ölen som står vidare högt på min lista av öl att dricka.
Seriöst lightöl, vem kom på den idén? Det är som att trycka i sig en Big Mac & Co, extra stor pommes, dipsås och en glass, men det ska självklart vara cola light...
 

Magnus_K

Medlem
Seriöst lightöl, vem kom på den idén? Det är som att trycka i sig en Big Mac & Co, extra stor pommes, dipsås och en glass, men det ska självklart vara cola light...
I min bransch kallar vi det IT-bantning ;)

Angående ölen så håller jag med dig men är helt fel person att fråga eftersom jag är skåning och är nöjd med en kall Carlsberg :)
 

gdaily

Medlem
Hej Alla,

Såg precis nedanstående länk.
Det finns många på forumet gillar en god öl.
Nu har vi en karta på märken världen över :)

World beer map shows every country's most popular brew | Daily Mail Online


Magnus
Inte konstigare att jag aktivt väljer bort Silja Line till förmån för Viking eller Birka på mina pendlingsresor till Åland... Silja har ju inte det åländska ölet Stallhagen ombord? Hur sjutton kan ett Östersjörederi välja att inte stödja den lokala företagsamheten (dessutom är stallhagen ett sjudjävla bra öl)-
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja det var mycket fulöl på kartan, ska man följa den blir det inga fler resor typ någonstans :D
 
D

Deleted member 4971

Guest
Känns som jag har startat en tråd som kommer ge mycket skit :) hahah I love it!

Äh alla har ju olika preferenser på vad man gillar. Jag var själv i Corona träsket en gång i livet, innan jag insåg att det fanns något bättre. Idag kallar jag det vatten med ölsmak, men fungerar det för dig så varför inte!
 
Toppen