Senaste nytt

Bilder: SJs nyrenoverade lounge på Göteborg Central

Jacob

Medlem
I veckan öppnade SJ sin nyrenoverade lounge på Göteborg C med en helt ny design. Loungen har dessutom nästan fördubblats i yta. Vi har varit inne och tittat. SJ-loungen i Göteborg ligger i centralhallen i stationsbyggnaden, i en av de mindre gångarna mittemot Espresso House. Panoramafönstren mot stationshallen är till stor del förtäckta vilket gör att…
 

Palazzi

Medlem
Förstår inte vem som skulle välja MTR i första klass, om det börjar erbjudas mat i SJ's lounger. Tittade på priser Göteborg-Västerås i första klass - 270kr o då får man loungetillträde..

Konstigt att loungerna är stängda på lördagar annars - finns det ett så litet underlag när affärsresenärerna inte reser. Det är ju ändå Sveriges två största städer...
 

Jacob

Medlem
Förstår inte vem som skulle välja MTR i första klass, om det börjar erbjudas mat i SJ's lounger. Tittade på priser Göteborg-Västerås i första klass - 270kr o då får man loungetillträde..
Samtidigt är det knappast någon slump att SJ öppnar nyrenoverade lounger nu i mars, med större matutbud. Det har du nog MTR Express att tacka för.
 

Palazzi

Medlem
Samtidigt är det knappast någon slump att SJ öppnar nyrenoverade lounger nu i mars, med större matutbud. Det har du nog MTR Express att tacka för.

Jo, det var min tanke. Jag tänkte mer på hur MTR tänkt, om SJ med sådana lätta konkurrensmedel skapar ytterligare försprång. Det är ju inte direkt den enda fördelen SJ har, med referens till biljettkanalerna, pendlarkort, anslutningar mm... En snabbtitt visar inte heller på någon supervinst, rent ekonomiskt, med att välja MTR.

Priskrig lär det iaf bli...
 

Marcus_R

Medlem
Jo, det var min tanke. Jag tänkte mer på hur MTR tänkt, om SJ med sådana lätta konkurrensmedel skapar ytterligare försprång. Det är ju inte direkt den enda fördelen SJ har, med referens till biljettkanalerna, pendlarkort, anslutningar mm... En snabbtitt visar inte heller på någon supervinst, rent ekonomiskt, med att välja MTR.

Priskrig lär det iaf bli...

Håller till stora delar med i ditt resonemang. För egen del handlar det primärt om att SJ äntligen får något att mäta sig mot, och som även kan få dem upp på tårna lite. Inte bara servicemässigt, även om det är uppskattat. När priserna två veckor innan avresa har legat på 2.000kr t/r för att åka t.ex GBG - Södertälje, då har det varit i värsta laget :)
 
Toppen