Senaste nytt

Stockholm Bangkok Jul/nyår 2015-16

fredrik996

Medlem
Jag kanske är lite tidig på detta redan nu? Men skulle va skönt och hitta bra biljetter för några grabbar som tänkte åka till Thailand/Cambodia över jul nyår. vi är 3-4stycken som tänkte fara omkring och titta lite.


  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Bangkok
  • När vill/behöver du resa ut? 2015-DEC 17-21 ungefär.
  • När vill/behöver du komma hem? Hemresa tidigast 4 Januari. Senast 8 januari
  • Hur länge vill du vara borta? borta mellan 2 veckor och 20 dagar är nog Max
  • Hur många personer som skall resa? 3 till 4 vuxna
  • I vilken kabinklass?
    • First Är väl bara att glömma.
    • Business om möjlighet finns.
    • Premium Economy Ja absolut
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för förslag.
  • Vad är din budget? Känns som att taket är 10,000 per näsavid Business Class ekonomi kanske 6-7000?
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid är såklart viktigt men 1 eller 2 stopp med kortare anslutning om Business Class Biljetter.
    • Upplevelsen ombord Ja 3-4 grabbar som reser såklart ska de vara roligt :)
    • Biljettpris upp till 10.000:- ekonomi kanske för runt 6-7000
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna är väl sekundärt då bara jag samlar dom på hög :)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Självklart så vore det kul att stanna i Hong Kong eller Singapore 1-2 nätter på antingen utresa eller hemresa.
 

Dr. Miles

Expert
För den budget blir det nog Air Chinas Economy class.
Ca 6.700 SEK inkl. skatter per person under de angivna datumen.
Aeroflots Economy class biljett är något billigare (ca 6.400 SEK per pers) men du behöver att övernatta i Moskva på hemvägen och ni vill nog undvika det.

Om du kan tänka dig att resa ut redan på 16:e dec, finns det Lufthansa Premium Economy class biljett för ca 9.000 SEK inkl. skatter per person.

Lufthansa &#174 - Your flight selection
 

fredrik996

Medlem
Läste lite om dina deals Dr Miles Cathay oneway för 2200 bangkok?
Eller det kanske inte fungerar runt storhelger?

om man sträcker på sig så business 11-12k då?

Blir väl inte mycket till kampanjer heller?

En sak jag funderade på var att köpa SAS ToR Hong Kong Economy för 6200:- sen köpa separata biljetter HKG BKK
Lägga in optiontown eller poäng uppgradering ARN-HKG är der imligt alternativ tror du?

Brukar det vara dyra biljetter inom Asien runt den tidpunkten? Borde gå och hitta economy 1500:- per person?
 

Dr. Miles

Expert
Läste lite om dina deals Dr Miles Cathay oneway för 2200 bangkok?
Eller det kanske inte fungerar runt storhelger?
Av förklarliga skäl finns det inte det priset under högsäsong.

om man sträcker på sig så business 11-12k då?
Det hjälper inte. Billigaste biljetten under den perioden är ca 15.400 SEK inkl. skatter per person med Finnair.
http://www.finnair.com/SE/GB/deepli...se|IS_AWARD=false&&zanpid=2013999567661888512

Brukar det vara dyra biljetter inom Asien runt den tidpunkten? Borde gå och hitta economy 1500:- per person?
Det är högsäsong även för Hong Kong-borna. I kombination med dyr HKD, priset på biljetten mellan Hong Kong-Bangkok t/r ligger runt 1.900 SEK inkl. skatter per person (Kenya Airways: KQ).
Om du flyger med Air Asia utan incheckat bagage kan du få lägre pris dock.
 
Last edited:

fredrik996

Medlem
har försökt förstå mig på Itamatrix men det verkar inte gå så bra och matcha priser som det visar.

Kanske är för flygbolagen vet de går och tjäna pengar. Hur mycket is i magen ska man ha på en sån här biljett?
 

palmen

Moderator
Resa över jul och nyår kommer de troligtvis inte behöva "rea" ut, snarare att det komemr bli dyrare ju längre man väntar.
Det kan alltid dyka upp någon bra kampanj men det är inget jag skulle räkna med direkt.
 
Toppen