Senaste nytt

Air Serbia får gratis WIFI (o WLAN), och ny lounge i Belgrad

Palazzi

Medlem
Air Serbia har skrivit ett kontrakt om att installera Panasonics WLAN/WIFI-lösning WI-FLY (hur kom man på det namnet!?). Blir ett infotainment system med musik, film o tv, och sedan trådlöst internet.
Systemet installeras på alla bolagets flygplan, och ska finnas tilllgänglig från hösten.

Förutom det blir det en ny business-lounge på Nicola Tesla i Belgrad. @Jacob har testat den förra loungen, som då delades mellan alla bolag. Denna ska vara många snäpp bättre, och troligen får man lite hjälp av Etihad...

Bolaget har expanderat 81% på ett år, och vänt storförluster till marginell vinst. Det som jag personligen tycker är Europas vassaste bolag blir ännu bättre. Klart är att man nästa år flyger två linjer till USA (New York o Chicago) o att flottan ska expanderas något.
 

sembl

Medlem
Det kommer att endast bli på deras Airbus plan och inte på Boeingplanen enligt lokala medier.
 
Och se till att stanna till i Belgrad, en mycket trevlig stad med sjukt bra cafeliv.
Air Serbia har nogle helt fantastiske priser i Business og stopover i BEG koster kun $25!
Eksempel: (W = Business Saver – pris i DKK.)
Skærmbillede 2015-03-20 kl. 15.20.55.png
 

Palazzi

Medlem
Visste inte att Air Serbia hade boeingplan faktiskt, så får revidera mig :)
Priserna är extremt bra i C, o så även service o komfort.
Nackdelen är att man verkar ha latitudspärr på anslutningar - dvs att flyg från norr bara kan ha slutdestination söder om Belgrad.
Något undantag på upp till 100mi norr belgrad tror jag...
 

Palazzi

Medlem
Kanske är de från JAT tiden?

Stämmer! Ser dock att dessa bar går i charter (25år gamla) under varumärket Aviolet. Så bokar man inte "Air Serbia Operated by Aviolet" blir det inte Boeing.

ATR kan man dock hamna på. Vet inte om det numera är Air Serbia själva som flyger maskinerna, eller om de bara är ommålade o ändå sköts av Darwin/Etihad Regional.

Flyger man från Norden är det garanterat Wifi från hösten - om det funkar är en annan sak :p
 

Henrik Yu

Ny medlem
Det är mycket som kommer att förändras from 2016,fler samt nyare plan med utökade avgångar och destinationer. Planen enligt min uppfattning är att ha en flotta upp till 30 plan med modellerna a319,320 atr 72-500 ev 600 samt 2-3 långdistansplan a330 för intercontinental trafik.
Problemet än så länge är att flygplatsen i Belgrad inte riktigt hinner med i samma takt som flygbolaget expanderar, men tids nog kommer flygplatsen erbjuda en hel del mer framöver!
 

chazzie

Medlem
Hjälpte mor och moster att boka med Air Serbia och mycket riktigt trafikeras vissa sträckor med ATR72, jag vet dock inte status på dem men rekommenderade bolaget efter goda vitsord här.
 
Toppen