Senaste nytt

Uber i Paris ?

Anfield

Medlem
Någon som testat Uber i Paris ?

Ska från CDG till Radisson Blu i Paris-Boulogne

Någon som vet om Taxi bilar i paris tar kort ?

Tack !
 
Har använt UBER i Paris vid flera tillfällen utan egentliga problem. Hade inga problem att få bil när jag åkte sist från CDG.

Jag har däremot haft problem en gång då jag hamnade på en del av CDG där GPSn inte funkade pga all betong. Då tog jag en vanlig taxi som tog kort, däremot hade den taxiföraren minst sagt begränsade engelska kunskaper.

Jag har använt UBER 7ggr i Paris och alla har kunnat engelska mer eller mindre flytande.
 

ollek

Medlem
Jag har också bra erfarenheter från UBER i Paris. Åkte 3-4 gånger senast jag var där för någon vecka sen. Väldigt skönt att slippa tänka på om taxin tar kort eller inte, och även fast dom tar kort är det många som har en minsta avgift på 15euro. Hade några resor som kostade runt 8-10euro och då är det ju skönt att slipp avgiften.

Kostade 45 euro från centrum till CDG med fastpris.
 

erhel

Medlem
Även jag har använt Uber en del i Paris. Som övriga säger fungerar det fint, och är väldigt smidigt att inte behöva undersöka om taxin tar kort eller ej. Mellan CDG och hotellet funkade det fint, dock ska man tänka på att Uber inte har tillträde till taxi/buss-området och att man därför kan behöva mötas upp vid en annan plats.
 

agehall

Medlem
Vissa gör det. Så när du går till taxikön på CDG så säger du att du vill betala med kort. Om hotellet beställer taxi till dig, be dem om en bil som tar kort.

Två saker att tänka på om du väljer vanlig taxi:

  1. Det är högst troligt att du blir nobbad att betala med kort och får vänta på en bil som kan tänka sig ta kort.
  2. Om du inte vet exakt vart du ska, se till att du har kollat google streetview eller liknande så att du vet hur det ser ut på platsen. Jag har råkat ut för att taxichaffisar kört mig till helt fel ställe (inte ens i närheten av den skrivna adressen jag visade för dem) och sedan dragit fort när de fått betalt.
 
Last edited:

Mr.A

Medlem
Alldeles utmärkt service, i princip samma pris som vanlig taxi men med vatten, trevlig, välklädd chaufför och dessutom får man numera starpoints (om man är medlem i Starwood, Sheraton etc...)
 
Toppen