Senaste nytt

Stopp för affärsvisum till Saudiarabien

AABack2ARN

Medlem
Nja, det är väl tack vare vår regering detta uppstått. Utrikes nyheter är det väl när det i sig inte rör svenskar annat än indirekt, i detta fall är ju åtgärden riktad just mot oss svenskar.

Får väl se vilka fler arabländer som kommer poängtera sitt missnöje - även om det troligen går över "ganska" snart.
 

agehall

Medlem
Ja, oavsett vad man tycker om hur andra länder beter sig internt, så ska man nog på regeringsnivå vara lite försiktig med hur man uttrycker sig. Iaf om man inte vill försämra relationerna. Och de uttalanden som utrikesministern gjort i riksdagen är nog en bra bit över gränsen för vad diplomater skulle ha använt...
 

Teddulin

Medlem
Citerar en kommentar jag läste ang Wahlström. "En diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sätt som gör att du faktiskt ser fram emot resan" Inte riktigt den diplomatiska skicklighet denna kvinna har"...
 

Jonas C

Medlem
Finns det någon riks att de arabländer som idag erbjuder visumfritt resande för svenskar börjar införa visumkrav på grund av denna händelse? Tänker främst på förenade Arabemiraten som drog tillbaka sin ambassadör i veckan. Det hade ju sugit ganska hårt att tvingas ansöka om visum för att resa till Dubai.
 

Gus

Medlem
"Risken finns att fler stater i området tvingas följa efter, enligt fredsforskaren Michael Schulz" Jag ska på semester till Kuwait och Bahrain om två veckor. Jag hade tänkt att ansöka om visa on arrival, hoppas detta inte blir något problem nu. Jag ska kanske söka e-visa redan nu för att vara på den säkra sidan? Om mitt e-visa blir godkänt borde de väl inte kunna dra det tillbaka?
 
D

Deleted member 4971

Guest
"Risken finns att fler stater i området tvingas följa efter, enligt fredsforskaren Michael Schulz" Jag ska på semester till Kuwait och Bahrain om två veckor. Jag hade tänkt att ansöka om visa on arrival, hoppas detta inte blir något problem nu. Jag ska kanske söka e-visa redan nu för att vara på den säkra sidan? Om mitt e-visa blir godkänt borde de väl inte kunna dra det tillbaka?

Som privatresenär har du väl inget att oroa dig över just nu ialla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen