Senaste nytt

Ett i-lands problem, jag behöver lite hjälp....

Senator

Moderator
Vänner i cyberrymden!

Jag har ett dilemma, rent av ett i-landsproblem. I april lanseras Senator 4.0. En resa i mars är redan inbokat till Washington DC med en nära vän, där vi besöker FCT i FRA på utresan, åker LH F till Dulles och hem med Continental från Newark.

Alla "deals" jag har postat under vintern har kommit från sök på en resa österut. Jag har bara varit i USA och Europa sedan maj 2010 (herregud vilket problem) och känner det är dags med en resa österut.

När man i livet kommer till lansering av version 4.0 och man i privata världen driver ett enmansföretag är det svårt att hitta supportroller till lanseringen. Jag har äntligen hittat lite mer än en statist; en nära vän från Taipei som gärna vill vara med på lanseringseventet. Lanseringen råkar passa in med påsken, så vi har tittat på olika förslag. Jag var sugen på Vietnam, han på Thailand. Efter lite funderingar, blir det nu Thailand.

Så, nu kommer den stora utmaningen. Jag är redan BA Guld och LH SEN som det redan framgår. Jag har inga problem att nå status. Jag tänker köpa en affärsklass biljett, och just nu ligger alla vettiga bolag (ledsen, det blir ingen resa via Ukraina för min del) på mellan 15.800 och 20.000.
Finnair: 16.700kr - nackdel är inga Bonus miles på BA EC, och hemresan (en söndag) är 08:45. Dock nyaste konfig på A330-300
AirFrance/KLM: 15.800kr - "ScaryTeam", bryr mig inte längre att spara poäng här
Austrian: 16.500kr - "slip, sliding away" stolar, bra tider på hemresan med en dagsresa
Swiss/Thai: 18.500kr - stanna lite längre, resan ner med TG från Zurich på A340-600
Swiss/Thai ner - Austrian hem: 17.600kr, en bra kombo
Turkish: 17.600kr - avresa runt 10:00 söndagen, sent hemma med 3½t i Istanbul
SAS: 19.300kr - ingen höjdare med stolen

Som ni ser, ett riktigt i-lands problem. Kan någon övertala mig om vilket jag skall ta? Måste boka innan måndag. Hade jag fått Swiss hela vägen hade det varit klart. Men det blir dyrare eller andra datum. Jag är mindre flexibel just nu.
 

Homer

Medlem
Senator 4,0???? Utveckla gärna ...

40 årskris
220px-40-Year-OldVirginMoviePoster.jpg
 

flying

Medlem
Skippa TG stolen är variant "slip, sliding away"

Du har ju status på både OW och * så varför inte tänka lite utanför boxen och prova Qatar 17.900 då får du dessutom flyga lie flat mellan DOH och BKK samt möjlighet att testa premium terminalen i DOH.

Eller variför inte Emirates!?? Där ska du dock enligt mig undvika A380 på resan mellan DXB och BKK och satsa på 77W varianten! Om du nu inte vill hänga i baren hela flygresan:)
 

Senator

Moderator
10.000 bonus poäng till Homer som har rätt svar. Allt utan "V" samt Steve Carells karaktär i filmen stämmer. Jag gillar t.ex. inte TV spel :cool:

Poängen placeras i Druk Air
 
Last edited:

Senator

Moderator
Skippa TG stolen är variant "slip, sliding away"

Du har ju status på både OW och * så varför inte tänka lite utanför boxen och prova Qatar 17.900 då får du dessutom flyga lie flat mellan DOH och BKK samt möjlighet att testa premium terminalen i DOH.

Eller variför inte Emirates!?? Där ska du dock enligt mig undvika A380 på resan mellan DXB och BKK och satsa på 77W varianten! Om du nu inte vill hänga i baren hela flygresan:)

Jag funderar på att uppgradera sträckan mellan ZRH-BKK, tyvärr ingår dock ingen "lyx" på marken där. Jag har redan rest rutten på just A340-600an en gång, det var helt ok.

Jag har funderat på Qatar, men Emirates är inte intressant då jag inte vill ha ett byte till.
 
Toppen