Senaste nytt

Få poeng för hotell...

Siljevm

Medlem
Bodde på Grand Hotell i Oslo, två nätter. för den lilla notan av 3800,- Och fick bare 500 poäng.

Är et normalt? Tycker det låter litet då man kan få 5000 för mäklarvärdering av bostad.... 800 poäng för att glo på fyra YouTube tutorials...
 

palmen

Moderator
Ja de tär vad man tjänar för de flesta hotellnäter, om jag inte komemr ihåg helt fel ger vissa nätter bara 300 poäng (på andra kedjor).
Kommer inte åt sas eurobonussidor så jag kan dubbelkolla det dock.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Nu jämför du väl även äpplen med päron. 800p introduktion får man en gång, och hur ofta värderar du bostäder? Det är väl bara kreditera hotellpoängen till något annat ställe om du anser att värdet är dåligt. Samtidigt är det väl något sammarbete, och tydligen anser man att det är poängen som gäller.
 

Siljevm

Medlem
Alltså, jag tror inte att ja har fått fel egentligen, att eurobonus har gjort fel. Känns bara som väl liten bonus för att faktisk använda pengar.

Nu valde jag Grand Hotell Oslo för andra orsakar (också) än bara poäng. :)
(läget, inredning, frukosten, spa, och för att jag aldrig bott där)
 

Fredrik

Medlem
Man får verkligen dåligt betalt för att bo på hotell om man bor mer än en natt då intjäningen är per vistelse och inte per natt. Att man får massa poäng för annat som inte har med resande att göra är väl för att det handlar om marknadsföring men nog är det lite märkligt.
 

Siljevm

Medlem
Hittar inte Edit knappen, så får skriver nytt svar.

Tycker dock det fortfarande är konstig at icke-resa relaterade ger mer poäng!
 

agehall

Medlem
Över lag har det alltid varit en rätt dålig affär att kreditera hotellnätter till Eurobonus när jag tittat på det. Bättre att kreditera till hotellens egna program om det finns.
 

mha321

Medlem
Över lag har det alltid varit en rätt dålig affär att kreditera hotellnätter till Eurobonus när jag tittat på det. Bättre att kreditera till hotellens egna program om det finns.
Som tur är så är det ju en del hotellkedjor som tillåter double-dipping i båda samtidigt :)
 
Toppen