Senaste nytt

Hur konverterar man en omedveten resenar - som dessutom rakar var min fru

trekker

Medlem
Sitter just nu och tittar pa att boka en semesterresa for sista veckan i maj och forsta i juni. Behover lite sol och bad sa teneriffa ligger bra till.

Nu till mitt problem, da jag flyger fran Manchester i UK sa gar det en hel massa direktflyg med diverse suspekta LLC och Charterbolag. Dessa ar jag enormt osugen pa att ta, skulle kanske kunna stracka mig till Easyjet - dock flyger dom mitt i natten. Daremot sa gar det att flyga BA, via LHR och MAD. 2 byten nar man kan aka direkt ar inget som fru trekker kommer gilla, speciellt inte nar vi har med barnen.

Sa till min fraga, hur far man over sin battre halft till den ratta sidan och ser att resan ar en del av nojet och inte bara nagot onodigt ont? Jag kan inte se nagot negativt alls med att aka MAN-LHR-MAD-TFN med BA/Iberia Express i business och samtidigt fa spendare tid i Galleries South (eller GF om drakarna ar snalla). Dessutom sa gissar jag att resan ger 200 TP per person ocksa vilket ar 1/3 pa v agen till Silver (da jag gett upp hoppet pa GGL ar ju silver till alla bra).

Hur har ni fatt lyckats med just detta?
 

trekker

Medlem
Efter några besök i loungen kommer hon inte längra ha några invändningar. Frun har vant sig numera och är närmast chockad de få gånger vi flyger direkt och undrar då vad som är fel. :)
Vi har nastan uteslutande flygit SAS forut och tyvarr sa har inte SAS Gold pa ARN gett nagot bra intryck. Men du har ratt, en BA lounge lar ju absolut hjalpa till. Dessutom sa lar ju en resa i BA CE vara lite roligare for henne an dom vanliga SAS Plus (ve och fasa kom just pa att vi aker i Go om 2 veckor).....
 

MaBe

Medlem
Lite lätt trött och läste först att du ville ha hjälp med att omvända en person som rakade din fru. Insåg snabbt att det inte var familjeliv utan businessclass.se

Jag övertygade min sambo genom att förklara hur jag reser och varför. Varför man kan planera in en timme i lounge, boka en speciell routing och vilka tider man skall passera säkerhetskontrollen. Så fort jag har förklarat för henne och andra varför man gör tokiga saker får man en mycket bättre förståelse.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag övertygade min sambo genom att förklara hur jag reser och varför. Varför man kan planera in en timme i lounge, boka en speciell rotting och vilka tider man skall passera säkerhetskontrollen. Så fort jag har förklarat för henne och andra varför man gör tokiga saker får man en mycket bättre förståelse.

Mmm, det är ju ett annat sätt att konvertera den omedvetne resenären... ;)
 
Toppen