Senaste nytt

Sj öppnar nyrenoverade lounger i Stockholm och Göteborg - nu även med lunchrätter

Jacob

Medlem
Med ljusa färger och designmöbler är tanken att det ska bli en känn-dig-som-hemma-känsla. Precis som i det egna hemmet finns entré, vardagsrum, kök och veranda, för att passa olika resenärers behov. Dessutom serveras numera även lunchrätter. Konceptet har tagits fram i samarbete med varumärkesföretaget Pond och bygger på ett stort antal intervjuer och workshops med SJs resenärer…
 

Börnen

Medlem
"Dessutom serveras numera även lunchrätter", tank om SAS kunde ta efter här, vore trevligt att kunna äta i T4 loungen, speciellt som man inte serverar något matnyttigt på planen
 

Kandinsky

Medlem
Nackdelen med Sj-loung är ju att det inte sker någon kontroll om besökaren har giltig tågbiljett, inte heller huruvida dennes svarta kort har gått ut eller ej. Jag har personligen sett flertalet taxichaufförer (iförda logotyp-kläder) gå upp för att ta en fika och sedan ned till ankomsthallen igen. Blir lite halvtrist miljö när det är någon form av uppehålls- fikarum för alla som känner för det. I övrigt så önskar jag ge ett stort plus till de anställda som alltid är trevliga och hälsa glatt när man kommer.

Edit: "Tillträde till loungerna i Stockholm och Göteborg ges till resenärer med SJ-biljett i 1 klass, årskort och SJ Prio."

Är det ett typofel, eller kommer man reducera kravet från SJ svart till enbart SJ-prio medlem? I så fall finns ju ingen vits med loungen över huvud taget då det blir allemansgods.
 
Jag var där igår och drack lite bubbel, de verkade ha varit någon form av stillsamt invigningskalas. Stressad som jag var så passade jag naturligtvis inte på att se mig omkring, och det lilla jag såg verkade se ut precis som vanligt. Jag måste ha missat alltihopa... #fail
 

Jacob

Medlem
Kollade med SJ och bland lunchrätterna kommer man bl.a. finna smörgåsar, wraps och sallader. Låter helt OK.

Loungerna är i grund färdiga men det ska även tillkomma lite tavlor och växter och i Stockholm ska glasväggen mot verandan tas bort.
 

Glenn E

Medlem
Jag inga smörgåsar i Lounchen i Göteborg i söndags.
Men lounchen har blivit mycket större iallafall.
 

perhall

Medlem
Så sant om allmänt uppehållsrum. Nu är det möjligt att de känner igen mig i Stockholm, men trafiken till/från är så intensiv så att de gånger jag glömt kortet eller lånat ut det till min fru (förlåt) har jag alltid kommit in. Antingen smyger man in när nån går ut eller så bara trycker de på knappen och släpper in en...
 

agehall

Medlem
Så SJ försöker göra loungen användbar alltså. Är det värt att skaffa ett priokort för att kunna gå in där och fika ibland eller är den fortfarande tillräckligt dålig för att man hellre ska hålla sig i vänthallen?
 

perhall

Medlem
Har den någonsin varit så dålig att det är bättre att sitta på en bänk i vänthallen? SJ-loungen i Stockholm var väl som SAS-loungen i T4 innan renoveringen... Jag tycker absolut att det är bra att loungen finns. Det händer att jag går in där och jobbar utan att vara inbokad på ett tåg. Typexempel flight från ARN 14.20. Möte slutar i city 10.00. Tar ARN-Expressen vid 12-tiden. Sitter av två timmar och dricker gott kaffe samt jobbar i SJ-loungen...
/Per
 
Toppen