Senaste nytt

Intima Hotel 41, är detta Londons bästa lyxhotell?

Jason BusinessClass

Team BusinessClass
Är Hotel 41 verkligen Londons bästa hotell? Vi tycker bestämt att det ligger i toppskicket, om man tycker om den traditionella, klassiska engelska stilen. Det känns lite som ett hem borta från hemmet, det är lugnt och intimt, och vi är långt borta från de stora hotellkedjornas koncept. Hotel 41 är absolut ett hotell vi…
 

Ormen

Medlem
Tack för mycket bra rapport.
Kan bara instämma. 41 är ett fantastiskt hotell.

Även grannhotellet Rubens at the Palace, som tillhör samma kedja av boutique-hotell (Red Carnation Hotels | Luxury Spa Hotels | Boutique 5 Star Hotels är ett mycket bra hotell och dessutom något billigare. Detta skriver jag trots att vi hade en mus på rummet senaste gången vi var där. Detta sköttes dock mycket snyggt och kompenserades med råge.

Faktum är att alla Red Carnarion hotell jag bott på i London har varit strålande.
Att testa deras hotell i Sydafrika, Florida och Irland står högt på listan.

Rekommenderas varmt.
 

Palazzi

Medlem
Häftigt! Inte bott där, men ser ut att kunna falla mig i smaken. Av skäl som har med kraftiga rabatter att göra så bor jag dock på samma hotell varje gång numera. Tyvärr är detta boende en utopi för de flesta, om man ska bo fler än två nätter (?)

Betalar 2.100kr/natt istället för 4.200kr/natt på "mitt" hotell. Här ser det ut att vara 5.500kr o uppåt/natt - väl magstarkt. För specialla firanden (bröllopsdag mm) kanske, men annars....nja...
 

Jason BusinessClass

Team BusinessClass
Tack för mycket bra rapport.
Kan bara instämma. 41 är ett fantastiskt hotell.

Även grannhotellet Rubens at the Palace, som tillhör samma kedja av boutique-hotell (Red Carnation Hotels | Luxury Spa Hotels | Boutique 5 Star Hotels är ett mycket bra hotell och dessutom något billigare. Detta skriver jag trots att vi hade en mus på rummet senaste gången vi var där. Detta sköttes dock mycket snyggt och kompenserades med råge.

Faktum är att alla Red Carnarion hotell jag bott på i London har varit strålande.
Att testa deras hotell i Sydafrika, Florida och Irland står högt på listan.

Rekommenderas varmt.

Hej Ormen. Takk for det. Ja, jeg ser også frem til å bo på Rubens at the Palace samt andre properties hos Red Carnations så snart anledningen byr seg...
 

Jason BusinessClass

Team BusinessClass
Häftigt! Inte bott där, men ser ut att kunna falla mig i smaken. Av skäl som har med kraftiga rabatter att göra så bor jag dock på samma hotell varje gång numera. Tyvärr är detta boende en utopi för de flesta, om man ska bo fler än två nätter (?)

Betalar 2.100kr/natt istället för 4.200kr/natt på "mitt" hotell. Här ser det ut att vara 5.500kr o uppåt/natt - väl magstarkt. För specialla firanden (bröllopsdag mm) kanske, men annars....nja...

Hej Palazzi,

Jeg er enig med deg, det er et hotell som koster mer. Og det er nok heller ikke et typisk business hotell. Men om man vil ha det lille ekstra, og er villig til å betale for det, får man her et lite "sanctuary"...
 

johhenrik

Medlem
Sen är det ju London... det är ju rätt så dyrt redan från början. Jag betalade 5.000kr natten senast jag var i London... Är sällan prisvärt i vare sig London eller Paris är min åsikt. :)
 

Palazzi

Medlem
Sen är det ju London... det är ju rätt så dyrt redan från början. Jag betalade 5.000kr natten senast jag var i London... Är sällan prisvärt i vare sig London eller Paris är min åsikt. :)

Så är det ju, och inte hjälper 25% stärkt pund heller. Tur att flygpriserna iaf är humana till London...

Har som sagt en deal med ett hotell som ger mig en svit till rabatterat pris - Ser nu att detta ändå innebär 2.600kr/natt (ändå inom all rimlighet). Jag ÄLSKAR London, men det är snart billigare med en vecka i New York inkl flyg :/

Tacka vet jag hemma i Bergamo - 300kr/natt :D;)
 

BLR

Medlem
Jag gillar London. Många hotell där har karaktär och en del är även bra, men vad ska betala står sällan i rimlig proportion till kostnaden. Jag vill beskriva läget som "aldrig har så många betalat så mycket för så lite".
 
Toppen