Senaste nytt

Lufthansa 2-4-1 till Brasilien i november - för tidigt att boka?

Luuf

Ny medlem
Hej alla experter, ny på forumet undrar om någon skulle kunna komma med tips.

Jag har skrapat ihop 150k EB-poäng samt en 2-4-1 voucher som jag skulle vilja utnyttja för att åka till Brasilien (GRU eller GIG) i november (timing är flexibel), i first- eller business-class.

Undrar om det är någon som har erfarenhet av att boka Lufthansa awards i förhand. Av vad jag läst släpper Lufthansa sina Business/First award-biljetter endast 15 dagar före avfärd. Stämmer detta? När jag går in på ANA och testar att söka hittar jag mycket riktigt såna platser de närmaste veckorna men för hösten ser det tomt ut.

Så frågan är - går det att hitta Business/First-award med Lufthansa på annat sätt eller får jag helt enkelt ha is i magen och vänta till hösten med att boka?

Alternativa rekommenderade rutter/flygbolag tas även gärna emot. Verkar som det går att hitta platser i business redan nu med TAP men den produkten verkar något sämre än Lufthansa :).

Tack på förhand.
 
Många kör strategin att de bokar det som är bäst och finns tillgängligt nu, och när det börjar närma sig avresa och fler bonusplatser släpps, t ex de på Lufthansa, så bokar man om sig.
På så vis kommer man alltid iväg på sin resa, samtidigt som man har möjlighet att uppgradera sig om/när tillfälle uppstår.
 

Senator

Moderator
Lufthansa har redan släppt affärsklass. Dock är det förstaklass som släpps 14 dagar innan avresa
 

Luuf

Ny medlem
Lufthansa har redan släppt affärsklass. Dock är det förstaklass som släpps 14 dagar innan avresa

Har kollat inne på ANA nu och kan inte hitta en enda dag under hösten med award-biljetter i Business. Är det så att dessa inte görs tillgängliga för tex ANA? Är de möjligtvis sökbara på nån annan plats?
 

palmen

Moderator
Jag har aldrig krävts på någon ombokningsavgift när jag bokat om från C til F på award.
Jag har alltid fått det på ombokning via Tallinn på mina 2-4-1.
Att göra en ändring för 150 kronor är dock inget som påverkar i slutändan, helt ok pris kan jag tycka även om det vore trevligt om det var gratis.
 
Toppen