Senaste nytt

Uppgradering Turkish Airlines - Bokningsklass V

aminchini

Medlem
Hej!

Jag kan inte det här så bra så jag frågar er :)
Jag har nämligen en biljett från Istanbul till Göteborg med bokningsklassen V. Jag undrar om jag kan uppgradera den från Economy till Business? I så fall hur många miles krävs och hur uppgraderar jag?

Tack på förhand.
 

johhenrik

Medlem
Om jag minns rätt så krävs det 22.000 miles för det. Men annars kan du gå in och kolla på deras Miles & Smiles-sidor under spending miles. Där finns en upgrade chart. Iaf, hur man går tillväga finns det två svar på:

* I förväg - då kan du bara uppgradera om det finns ledig award-plats i business på den flighten. Då kan du ringa till Miles & Smiles och begära det. Enklast är att ringa exempelvis 08-numret, det brukar alltid vidarekopplas till Turkiet. Hamnar du på Stockholmskontoret kan de också hjälpa dig.
* "Vid gate" - Du kan uppgradera vid incheckning som de brukar säga. Huruvida det fungerar i Istanbul eller inte kan jag inte svara på, men det funkar inte i Sverige iaf, utan man blir hänvisad till biljettkontoret. I Istanbul kan de också ordna uppgradering i loungen. Bara du knallar dit och be dem uppgradera. Så länge det finns en ledig plats så kan du göra det. När den är klar kan du ju sen knalla in i loungen. Har du redan *G kan du be dem fixa o så går du in o väntar en stund för att sen plocka upp nya boardingkort.
 
Hej!

Jag kan inte det här så bra så jag frågar er :)
Jag har nämligen en biljett från Istanbul till Göteborg med bokningsklassen V. Jag undrar om jag kan uppgradera den från Economy till Business? I så fall hur många miles krävs och hur uppgraderar jag?

Tack på förhand.
Vilket program tänkte du använda för att uppgradera, är det Miles & Smiles (eller Eurobonus eller något annat)?
 
Toppen