Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass Afternoon Tea i Uppsala: 2015-MAR-28

Dr. Miles

Expert
@nilsson frågade mig för 2 år sedan (tiden gick fort) om när vi skulle arrangera Afternoon Tea och nu är det dags att arrangerar det i Uppsala med hjälp av @Nemo.
När arrangeras det afternoon tea?
Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha? | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Plats och datum är redan bestämda för annars tar det evigheter att bestämma oss.
Vänligen anmäla er om ni vill delta för vi behöver att reservera bord.

Plats:
Stationen (en café på stationshus vid Uppsala station)
Olof Palmes plats 6
753 21 Uppsala​
Datum: lördag 2015-MAR-28
Tid: från kl. 13
Karta på Google Maps: Stationen - Om - Google+


Deltagare:
  1. @Dr. Miles - kommer
  2. @Nemo - kommer
  3. @jsn - kommer
  4. @mash - kommer
  5. @silwer - kommer
  6. @Jonas C - kommer
  7. @falling - kommer
  8. @Tommy - kommer
  9. @Susanne - go show
  10. @IPC_Mataveri - kommer
  11. @fcx - kommer
  12. @Jensik - kommer
  13. @bnr - kommer
  14. @Xilan - kommer

Kan inte komma:
  1. @palmen
  2. @Malu

Ping till medlemmarna i Uppsala:
Ping till medlemmarna som visat sitt intresse för att delta Afternoon Tea tidigare:

Självklart medlemmar från andra ort är också välkomna! :)
 
Last edited:

palmen

Moderator
Finns det något vettigt sätt att ta sig från Uppsala till Täby. Eller är det pendeltåg mot Stockholm och byte till buss/tvärbana på lämplig station som gäller? Måste vara i Täby senast vid 18-tiden på kvällen.
På SL får jag fram att resan tar ca 1h30min med 2 byten på vägen.
 

taxvalp

Medlem
Som Uppsalabo uppskattar jag idén och har själv tänkt föreslå något liknande. Är dock i USA den veckan men ser fram emot fler möjligheter!
 

Dr. Miles

Expert
Finns det något vettigt sätt att ta sig från Uppsala till Täby. Eller är det pendeltåg mot Stockholm och byte till buss/tvärbana på lämplig station som gäller? Måste vara i Täby senast vid 18-tiden på kvällen.
På SL får jag fram att resan tar ca 1h30min med 2 byten på vägen.
Uppsala -(pendeltåg)-> Sollentuna -(buss 627)-> Täby Centrum skulle fungera men det tar fortfarande ca 90 minuter pga dålig anslutning vid Sollentuna (ca 25 minuter).
 

palmen

Moderator
Uppsala -(pendeltåg)-> Sollentuna -(buss 627)-> Täby Centrum skulle fungera men det tar fortfarande ca 90 minuter.
Jo jag såg den också, men tåg och buss verkade inte timea direkt bra, 20 minuters väntan i Sollentuna låter inte jättekul (sitter hellre på tåg/buss och väntar)
 

Nemo

Medlem
Finns det något vettigt sätt att ta sig från Uppsala till Täby. Eller är det pendeltåg mot Stockholm och byte till buss/tvärbana på lämplig station som gäller? Måste vara i Täby senast vid 18-tiden på kvällen.
På SL får jag fram att resan tar ca 1h30min med 2 byten på vägen.
Snabbast och billigast är oftast att ta SJ till Centralstationen och sedan SL vidare ut till Täby. I det här fallet lär sluttiden ändå hamna på 90 minuter men du slipper pendeltåget som stannar vid varenda station.
 

palmen

Moderator
Snabbast och billigast är oftast att ta SJ till Centralstationen och sedan SL vidare ut till Täby. I det här fallet lär sluttiden ändå hamna på 90 minuter men du slipper pendeltåget som stannar vid varenda station.
Jag har visserligen SL-kort men det kanske ändå är billigare att ta SJ på sträckan Uppsala-Stockholm.

Såg nu att eventet börjar vid 13 i Täby, dock är det planerat att hålla på väldigt sent så ingen fara om man skulle komma senare.
Ni får sätta mig som ett väldigt svagt kanske så länge.
 
Toppen