Senaste nytt

Thai Smile i business class - värt priset?

Stefan62

Medlem
Jag ska just till att boka en enkel resa DPS - BKK med Thai och det jag får upp är att flygningen utförs av "Thai Smile" och en A330-200 (!?). (Har dom inte enbart A320-200 i flottan?)

Flygningen är på strax över 4 timmar.

Någon som flugit sträckan?
Är det värt dubbla priset för en business-biljett?
Vad är det för service ombord?
(Kan det vara så att det är Thai-service, men ett "Thai Smile"-plan?)


 

AABack2ARN

Medlem
Vet inte svaret på din fråga men notera att du med största sannolikhet inte tjänar några EB-poäng på flygningar utförda av Thai Smile och jag skulle tro att detta är oavsett om du har Thai Smiles kod (WE) eller Thais kod (TG).
 

dino_81

Medlem
Inte heller riktigt något svar på din fråga men mig veterligen har varken Thai Smile några A330 (endast A320) eller flyger till Bali.

Vilken flight är det du ska boka?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har kollat några datum på vintertidtabell 2014/2015, sommartidtabell 2015 och vintertidtabell 2015/2016 på THAI:s webbsida men jag har inte kunnat att hitta någon A330 flight som skulle flygas av THAI Smile på Bangkok - Denpasar. :confused:
 

NotRyan

Medlem
Jag ska just till att boka en enkel resa DPS - BKK med Thai och det jag får upp är att flygningen utförs av "Thai Smile" och en A330-200 (!?). (Har dom inte enbart A320-200 i flottan?)

Flygningen är på strax över 4 timmar.

Någon som flugit sträckan?
Är det värt dubbla priset för en business-biljett?
Vad är det för service ombord?
(Kan det vara så att det är Thai-service, men ett "Thai Smile"-plan?)
Den sträckan flygs av Thai själva, med en A330-300 eller vissa datum med 777-300... Vilket datum har du kollat?

Mvh
/NotRyan
 

Stefan62

Medlem
Jag har kollat några datum på vintertidtabell 2014/2015, sommartidtabell 2015 och vintertidtabell 2015/2016 på THAI:s webbsida men jag har inte kunnat att hitta någon A330 flight som skulle flygas av THAI Smile på Bangkok - Denpasar. :confused:

Jag har tittat på Thais egen bokningssida och datum 28 mars samt flight TG432. (DPS-BKK, kl 16.10-19.25.)
Det står "operated by Thai Smile" samt att det nu är en A330-300.
 

AABack2ARN

Medlem
Så här ser det ut när jag bokar (via Thais svenska hemsida som länkar om till Amadeus tror jag)

DPSBKK.png


Det som står på Legend-raden är bara teckenförklaring inte att det är det som gäller just din flygning.

När jag kollar på en rutt som utförs av Thai Smile ser det ut så här:

ThaiSmile.png

Ser det annorlunda ut på den sida där du bokar?
 

Tockstew

Medlem
Hej!

Oavsett så är det näppeligen värt priset med Thai smile business. Enda fördelen som jag ser det är lounge access om du inte har status.
 

Stefan62

Medlem
Så här ser det ut när jag bokar (via Thais svenska hemsida som länkar om till Amadeus tror jag)

Visa bifogad bild 32854

Det som står på Legend-raden är bara teckenförklaring inte att det är det som gäller just din flygning.

När jag kollar på en rutt som utförs av Thai Smile ser det ut så här:

Visa bifogad bild 32855
Ser det annorlunda ut på den sida där du bokar?

Nej, jag misstolkade informationen och Du klargjorde det hela!

Tack :)!
 
Toppen