Senaste nytt

Inrikes och utrikes flyttar ihop på Köpenhamn Kastrup flygplats 29 mars

Jacob

Medlem
Den 29 mars sker den stora omflyttningen på Köpenhamn Kastrup flygplats, då är det slut med de långa promenaderna för att byta mellan utrikes och inrikes på flygplatsen. Vi sammanfattar hur det kommer se ut. Idag håller inrikestrafiken till i det som kallas terminal 1, i motsatt ände i terminalkomplexet från terminal 3 som exempelvis…
 

NotRyan

Medlem
Perfekt för alla som har anslutningar till inrikes i Köpenhamn, och ytterligare en sak som gör Köpenhamn till en mycket bättre transferflygplats än Arlanda...
 

jake_f

Ny medlem
Vad kan detta innebära för Linköpings-flighten? Har sluppit A-piren länge nu vilket är skönt eftersom avståndet från loungen till den känns som man är halvvägs till Sverige när man stressat bort där i de ödsliga gångarna... :)
 

olo

Medlem
Vad kan detta innebära för Linköpings-flighten? Har sluppit A-piren länge nu vilket är skönt eftersom avståndet från loungen till den känns som man är halvvägs till Sverige när man stressat bort där i de ödsliga gångarna... :)
Medveten om att tråden är ungefär ett år gammal och gamla inrikes försvann 29 mars, så A-piren är det kortare promenaden. Innan dess var det ganska vanligt att 15-flighten från LPI landade på gamla inrikes och då fick man gå!
Däremot upplever jag att tänken att SAS-flighter på danskt inrikes alltför ofta avgår från A-piren och inte alls som det står ovan. Framförallt så stannar GOT-flighter som oftat slingas med inrikes bort på A, om det inte är buss.

Kan @Agö komma till receptionen och bekräfta/dementera vilka gater som används för danskt inrikes?
 

Agö

Medlem
Kan @Agö komma till receptionen och bekräfta/dementera vilka gater som används för danskt inrikes?
Yes! Ofta B-gater. Tittar man på dagens avgångar såg det ut som följer:

SK1205 till Aalborg (D1)
SK1243 till Århus (D4)
SK1207 till Aalborg (D2)
SK1245 till Århus (A11)
SK1281 till Billund (B4)
SK1247 till Århus (B9)
SK1213 till Aalborg (B8)
SK1257 till Århus (B6)
SK1215 till Aalborg (B3)
SK1285 till Billund (C5 - bussgate)
SK1217 till Aalborg (D4)
SK1259 till Århus (D3)
SK1203 till Aalborg (D4)
SK1287 till Billund (C5 - bussgate)
SK1289 till Billund (B4)
SK1269 till Århus (B5)

Alsie Express, Norwegian och Danish Air Transport alltid på A-gater.

Mönstret ovan är att blidka inrikespendlarna med D-gater på morgon och eftermiddag. Övriga tider B-gater och någon enstaka avgång från C (bussen till Billund) och A. Så här ser det enligt min erfarenhet ofta ut.
 
Medveten om att tråden är ungefär ett år gammal och gamla inrikes försvann 29 mars, så A-piren är det kortare promenaden. Innan dess var det ganska vanligt att 15-flighten från LPI landade på gamla inrikes och då fick man gå!
Däremot upplever jag att tänken att SAS-flighter på danskt inrikes alltför ofta avgår från A-piren och inte alls som det står ovan. Framförallt så stannar GOT-flighter som oftat slingas med inrikes bort på A, om det inte är buss.

Kan @Agö komma till receptionen och bekräfta/dementera vilka gater som används för danskt inrikes?
Saknar 15-avgången :D
 

jake_f

Ny medlem
Oj ursäkta mig. Fick den i mitt nyhetsmall från Businessclass.se så inte dubbelkollade jag när posten var lagd... Känns som en bugg i systemet.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Hachans

Medlem
Blir lite sugen på att promenera ut där själv en dag och titta när jag har lite tid att slå ihjäl på CPH. Är det fortfarande öppet hela vägen ut?
 
Toppen