Senaste nytt

Qantas Hong Kong Lounge, Hong Kong

Jacob

Medlem
En stor och imponerande lounge med det mesta man kan önska av faciliteter, riktigt bra och brett utbud av mat och stor bemannad bar. Designen är tilltalande och det är kul att varje sektion har sin egen design snarare än att allt ser likadant ut. Det enda nackdelen är att storleken gör loungen lite opersonlig.
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att loungen var trevlig - lite synd bara att de inte har äkta Champagne.

Chi Chi är väl i princip en vodkabaserad Pina Colada - eller har de hittat på en egen variant?
 

NyfikenGrau

Medlem
Tillbringade 4 timmar i den här loungen häromveckan. Designen var läcker liksom på de flesta ställen i Hong Kong, vinerna var bra och drinkarna från bardisken var ännu bättre, men jag kommer inte undan intrycket av en stel lounge med lite uttråkad och övertalig personal som passar upp lite väl mycket på gästerna, iaf för min smak. Jag hämtar mer än gärna vin och mat och drinkar själv och slipper gärna få frågor om allt är bra varje halvtimme, men det är väl en smaksak kanske. Saknade också generellt fåtöljer, som jag tycker ger bästa avskildheten och därmed lugnet. Alla sittgrupper kändes väldigt "öppna", vi satte oss i rummet precis till höger om baren sett från loungeentrén, var helt ok.

Bäst av allt var duschrummen, mycket väl tilltagna både i storlek och framför allt antal!
 

Kricka

Medlem
Håller med Redaktören @Jacob om att den känns opersonlig. Jag var där
rätt tidigt på dagen då jag var i princip enda gäst vilket kändes ödsligt.
Mycket serviceminded personal !
 

JWD

Medlem
Chi Chi är väl i princip en vodkabaserad Pina Colada - eller har de hittat på en egen variant?

Chi Chi är väl vad man skulle kunna benämna som en erkänd snikvariant av just Pina Colada. Om jag inte minns helt fel så består den av vodka, malibu, mjölk och ananasjuice.
 

RobRoy

Medlem
Jag har provat ett antal gånger nu och tycker att buffén och vinerna är bättre i Qantas loungen än i The Wing First. Så jag har ändrat min rutin till att gå dit och äta först för att sedan gå och sätta mig i champagne baren i The Wing.
 
Toppen