Senaste nytt

Booket Executive Room - yderligere opgradering som Gold/Diamond?

Jeg blev inspireret af denne diskussion: Hilton eller Pullman i Barcelona? | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Oftere og oftere booker jeg Executive Room eller lignende fra start af - opgraderinger er skønt, men som Gold gider jeg ofte ikke lotteriet. Samtidigt er det normalt også muligt at spise morgenmad i restauranten gratis, hvilket kan være hyggeligt når man er på ferie.

Jeg er dog aldrig blevet opgraderet fra et booket Executive Room - hvordan er jeres erfaringer med det?

Hilton skriver selv "Space-available upgrade to a preferred room" - måske "diskvalificerer" man sig selv ved at booke et preferred room fra start af?
 

RonnieK

Medlem
Oftast är exec room redan den högsta kategorin innan suite (eller junior suite) så det brukar inte finnas mycket mer att uppgraderas till om man inte är Diamond eller har en väldig tur.
 

RonnieK

Medlem
Men hvor står der at man ikke kan blive opgraderet til en Suite som Gold? Det er jo også et Peferred Room
Från T & C under "Gold Elite Membership":
Gold HHonors guests receive upgrades to preferred rooms, which may include the next-best available room from the room type booked. Upgrades may also include rooms with desirable views, corner rooms, rooms on high floors, rooms with special amenities, or rooms on Executive Floors, as identified by each property. Upgrades exclude executive suites, villas and specialty accommodations (which may include, but not limited to, "Vista" and "Villa" accommodation types), subject to the discretion of the hotel. Group reservations and certain rates are not eligible for complimentary upgrades. All upgrades are granted on a space-available basis for the entire stay, as determined at the time of check-in. Preferred rooms are identified by each individual property and may vary within each brand. Upgrades will be given only for one room for the member, regardless of additional rooms the member may have purchased at or after the time of booking.
 

doc

Medlem
Jag har fått uppgradering till svit två gånger som HH Gold, men det tillhör absolut undantagen. Däremot så får jag ofta ett Executive-rum när jag bokar billigaste rummet. Av den anledningen slutade jag boka Executive-rum helt och hållet. Har några bokningar på Hilton Tokyo där det bara fanns Executive-rum lediga, så vi får väl se hur det går, men har inga höga förhoppningar.
 
Dejligt at det ikke er helt umuligt!

Lige på Hilton Tokyo har jeg og flere andre ganske stor succes med opgraderinger til Executive Room.
 

staff

Medlem
Har ett par nätter i en junior suite på just Hilton Tokyo i maj. Finnes det månne en gnutta hopp om att bli uppgraderad till Executive Suite som HHG?
 

doc

Medlem
Dejligt at det ikke er helt umuligt!

Lige på Hilton Tokyo har jeg og flere andre ganske stor succes med opgraderinger til Executive Room.
Det ser ut som att jag kommer få en King Junior Suite som HHG när jag checkar in på Hilton Tokyo på torsdag. Min bokning är nämligen uppgraderad. Undra hur det går för @agehall som kommer dit några dagar senare med sitt HHD.
 
Toppen