Senaste nytt

Qatar Airways avslutad rea - gjorde ni några sjysta fynd?

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

I natt avslutade Qatar Airways sin rea.
Personligen bokade jag en resa och tittade nu på morgonen på samma resa och såg att jag sparat ca 3000 SEK vilket jag helt klart uppskattade!
När jag jämför samma tur fast med Star Alliance bolag så kunde jag inte hitta något med lika bra tider och kvalité, vilket känns skönt.
Är det fler på forumet som känt att dom gjort en sjyst deal på rean?
Valde att ta ett längre transit stop i hopp om att kunna njuta av en drink och en bit mat i den eventuellt nyöppnade (håller tummarna att den hinner öppna) First Class lounge i Doha.
Kommer så klart en reserapport där jag hoppas kunna ge lite rescensioner från bra hotell!

Magnus
 

RobHK

Medlem
Bokade du First Class resa alltså? Annars kommer man väl inte in i den loungen?

Själv bokade jag med deras första rea i januari en Business resa till Hongkong i slutet på April, blir första gången med Qatar. Som jag alltid skriver, gillar inte att flyga, men ser nästan fram emot det..

Ska åka till Hongkong med Finnair i Economy om två veckor, det blir en riktig pina i jämförelse..
 

AABack2ARN

Medlem
Det är väl en av de stora fördelarna med att flera flighter inom regionen klassas som F (även om det är samma stolar som säljs som C på längre rutter). Lite likt USA. Någon som vet varför det har blivit så?
 

dino_81

Medlem
Qatar hade fantastiska priser under sin globala rea och närmsta bolag låg ofta minst en tusenlapp över i ekonomiklass. Trodde kanske att fler bolag skulle haka på och "matcha" Qatars priser men icke.

Både HKG (under 4000:-, ett ben med Cathay Pacific), Tokyo (~4400:- ) och Osaka (~4400:- ) var riktigt lockande.

Jag personligen tog dock ett principiellt beslut tidigare vad gäller att resa med Qatar pga. deras personalpolitik och bokade istället med SAS som på min slutdestination (Sapporo) bara låg några hundralappar över mot jag Qatar och ANA skulle kosta på separata biljetter. Till/från Stockholm var dessutom restiden avsevärt kortare och mer "humana".
 
Last edited:
Toppen