Senaste nytt

Kreditering från andra oneworld till BA - hur lång tid tar det?

Har gjort och kommer att göra en del flyg närmaste tiden med framförallt malaysia airlines och undrar hur lång tid det brukar ta tills man får avios/tierpointsen till BA?
 

NotRyan

Medlem
Malaysia Airlines för över flighterna var 7:e dag till BA (ex. 7e, 14e...), så har det gått mer än 7 dagar så är det försenat och bör bevakas för manuell claim.

Mvh
/NotRyan
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle säga har det gått mer än 14 dagar är det dags att hålla ett vakande öga. Man kan precis missa en körning och då är det 7 dagar till nästa batch och således upp till 14 dagar innan det syns på kontot.
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle säga har det gått mer än 14 dagar är det dags att hålla ett vakande öga. Man kan precis missa en körning och då är det 7 dagar till nästa batch och således upp till 14 dagar innan det syns på kontot.
8 dagar skulle jag säga om man precis missar, men en hel körning kan ju missas som körs vid nästa tillfälle så ja en 14-15 dagar innan manuell claim kan man ju sikta på...
 
Över 3 veckor och inte fått poäng från malaysia till baec. Fick svar av malaysia airlines för tre dagar sedan att kontakta british airways utan vidare förklaring ang mina poäng. De borde väl veta om de postat poängen eller inte? Skickat 1 claim och en förfrågan till BAEC men inte fått svar. Är det så här ofta?
 

Kricka

Medlem
Över 3 veckor och inte fått poäng från malaysia till baec. Fick svar av malaysia airlines för tre dagar sedan att kontakta british airways utan vidare förklaring ang mina poäng. De borde väl veta om de postat poängen eller inte? Skickat 1 claim och en förfrågan till BAEC men inte fått svar. Är det så här ofta?

Jag har inte försökt få MAS-poäng till BA men har i år haft tre olika flighter som inte
krediterats till BAEC. Två av dessa var "rena" QR och en var QR/CX codeshare. De
har inte lyckats på första försöket någon gång utan bara skickat "Request denied"
med lite trams om att poängen redan har krediterats, vilket naturligtvis inte stämmer.
Jag väntar just nu på att en flight (hela familjen) med QR skall krediteras. Har skickat
inscannade kopior av biljetter och B-pass (igen!) till BA i Manchester.
 
Toppen