Senaste nytt

Turkish Airlines registrerade poäng till fel flygbolag

TjudöBoy

Medlem
Hej!

Efter min resa ARN-IST-BKK t/r med TK så har jag ett problem. Jag hade vid bokningen lagt hela resan på mitt A3-kort för att kunna behålla guldstatusen.
Vid check-in både på ARN samt i BKK så ger jag agenten mitt A3*G-kort för att det skall bli rätt.

Nu när poängen kommer in så visar det sig att ARN-BKK krediterats till A3 och BKK-ARN till EB!?

Jag vill ha samtliga poäng på A3 eftersom jag tänkte försöka behålla mitt A3*G.
Vad man göra, kan jag retroclaima på nåt vis?
 

Kricka

Medlem
Tror att frågan diskuterats i annan tråd men jag har vid något tillfälle
försökt få både LH och SK att göra om och göra rätt men utan framgång.
 

FF#1

Medlem
Har du kvar boardingkort med rätt program på som bevis?
I såna fall kan du ju testa att göra en reklamation, har hört att att vissa har lyckas med det även om det är svårt.
 

AABack2ARN

Medlem
Ja du, U tell me...
Agenten fick mitt A3 kort samt familjens(fru+2 barn) EB kort, så om hon på någe vis fick fram mina uppgifter därifrån då??
Måste säga att hela grejen övergår mitt förstånd o_O

Agenten? Syftar du på incheckningsagenten? Eller på agenten som bokade din biljett?
 

TjudöBoy

Medlem
Agenten? Syftar du på incheckningsagenten? Eller på agenten som bokade din biljett?

Incheckningsagenten menar jag :) Har boadingkorten hemma (jobbar på ett fartyg=svårt att hämta) så jag kan ej bekräfta va d står på dem men när man ger ett FFP kort till inchecknings agenten så räknar man ju inte att hon registrerar ett annat kort...
Hittar inget på elektroniska biljett kvittot om vilket FFP som är registrerat men jag är i princip 100 % säker på att jag förregistrerade mitt A3 kort.
 
Toppen