Senaste nytt

Involuntary schedule change på Ethiopian

In_Sweden

Medlem
Jag och ett antal släktingar skulle resa med Ethiopian så att vi skulle resa ner på den 1a Aprill. Jag fick precis ett SMS från resebyrån jag bokat med (det finns en vettig anledning bakom att jag bokade med resebyrå) om att det skett förändringar i min resplan och resan ner har senarelagts med en dag.

Jag ska ringa dem i morgon, (som de bad mig), men vad har jag för rättigheter när jag blir notifierad 3 veckor innan avresa? Kan jag få resa på flighten som avgår den 31a istället? Är jag helt utlämnad till vad de på resebyrån säger är okej eller inte?

Mina medresenärer har för det mesta bokat på ethiopians hemsida, de har ett callcenter som är helt omöjligt att komma fram till (inget kösystem, om det inte finns någon ledig när du ringer är det bara att ringa igen). Vad har de för möjligheter?

Allmänna tips på vad jag borde göra, vid involuntary schedule change?
 

AABack2ARN

Medlem
Vad som exakt gäller borde stå på deras hemsidor. Min erfaranhet är att flygbolagen är relativt generösa med alternativa lösningar i dessa fall. Dock kan resebyrån sätta käppar i hjulet. Men eftersom resebyrån har bett dig kontakta dem känns det som om de i alla fall är villiga att diskutera alternativ med dig.

Lycka till och återkoppla gärna
 
Toppen