Senaste nytt

Eligble flights inom Asien möjligt plus gold-fråga

Jag kommer med lite malaysia flygningar inom asien nå upp till runt 1000 tierpoints, med bla en bkk-japan resa; tyvärr har jag inga eligble flights då jag befinner mig i Asien till i sommar. Finns det något sätt att få ihop eligble flights inom Asien för att nå upp till brons/silver nåvå och få mer valuta i miles för flygningarna?

Läste på ett annat forum att när man når silvernivå nollsätts poängen , dvs jag behöver 1500 nya tierpoints för att nå guld och inte 900 ytterligare. Säg att det inte är så?
"On getting to this level your Tier Points reset to zero, ready for the long haul to Gold, and your tier year resets to this date. There is a nasty trick that any points over the 600 level are lost, and it's impossible to get them back."
 
Bara flygit med malaysia airlines och undrar om det går att flyga ett BA segment i Asien då jag inte kommer vara i Europa på ett par månader
 

Timotey

Medlem
Vill minnas att BA har fifth freedom flygningar mellan SIN och SYD och CMB och MLE. Ingen aning om priser
 

Kricka

Medlem
Jag kollade lite snabbt på Hipmunk och ser att BA 015 går SIN-SYD.
Avgår tidig kväll från SIN och landar nästa morgon i SYD.
 

Dr. Miles

Expert
Hur hittar jag de? Söker jag via Ba.com får jag bara error meddelande.
British Airways flygningar mellan Colombo och Male slutar efter denna vintertidtabell och det ser ut som de inte fortsätter i nästa vintersäsong.
Sista flight för den här vintertidtabellen är 2015-MAR-28. Om du hinner, passa på.

Screenshot20150312_1.png
 
Toppen