Senaste nytt

Lufthansa First First

Claes L

Medlem
Vi behövde boka en lång weekend i Mars 2015 till USA...
Började planera och titta på vilka Business biljetter det fanns, efter en liten stund ser man [First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 22.600NOK | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Man har ju läst om hur trevligt man kan ha det på LH First....Så tack vare detta trevliga forum har vi nu bokat vårat first First :)

Detta skulle aldrig ha hänt om man inte hade fått upp ögonen för denna site, så tack @vega för det!
Och självklart alla här som delar med sig av erfarenheter och tips!!!

Om det inte blir några ändringar så kommer vi bocka av detta:

FCT (självklart flyger vi ner dagen innan så vi får 5 timmar)
FCL FRA
United International First Lounge ORD

LH Business intra EU (har faktiskt aldrig provat förrut)
747-400
747-8i
 

Claes L

Medlem
Vet inte om det va det smartaste att börja med LH First och FCT ;) .... känns som ribban kommer sättast rätt högt efter de....
 

Dr. Miles

Expert
Vet inte om det va det smartaste att börja med LH First och FCT ;) .... känns som ribban kommer sättast rätt högt efter de....
Jag har inte varit Lufthansa First Class Lounge (FCL) på Frankfurt men det känns lite onödigt att gå till FCL när du ändå går till Lufthansa First Class Terminal (FCT). Lite svårt att tänka mig att det är värt att göra följande procedur för att besöka FCL också.
Gå genom säkerhetskontrollen, besöka FCL, sedan gå ut vanliga terminalen, promenera mot FCT, besöka FCT.
 

Claes L

Medlem
Jag har inte varit Lufthansa First Class Lounge (FCL) på Frankfurt men det känns lite onödigt att gå till FCL när du ändå går till Lufthansa First Class Terminal (FCT). Lite svårt att tänka mig att det är värt att göra följande procedur för att besöka FCL också.
Gå genom säkerhetskontrollen, besöka FCL, sedan gå ut vanliga terminalen, promenera mot FCT, besöka FCT.

Sorry jag va nog lite oklar... Det blir FCT på vägen ut och FCL på vägen hem
 
Toppen