Senaste nytt

Bonusresa Star Alliance med EuroBonuspoäng med Infant och barn?

FF#1

Medlem
När man bokar bonusresa med SAS så kostar ju barn 50% av poängen, infant brukar kosta nån krona i avgift.

Men hur är det om man bokar med andra *A bolag, tex. Lufthansa eller Austrian?

Vad kostar barn och infant?

Blir det saftiga bränsletilläg?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Aha, så det är samma regler som gäller även med parter award eller vad det nu heter när man åkern med annan i *A?
 
Nu har jag hittills inte bokat bonusresor med andra bolag än SAS, men om de kör med samma policy så är det ju riktigt bra värde för poängen om man jämför med att betala för motsvarande resa.
 
När man bokar bonusresa med SAS så kostar ju barn 50% av poängen, infant brukar kosta nån krona i avgift.

Men hur är det om man bokar med andra *A bolag, tex. Lufthansa eller Austrian?

Vad kostar barn och infant?

Blir det saftiga bränsletilläg?

Ringde SAS om just denna fråga häromdagen då jag själv funderar på att boka med familjen. När man flyger award på andra *A-bolag med EB-poäng kostar infant in lap 0 poäng men man betalar skatter och avgifter som iof är rabatterade mot "vuxenbiljetterna", vilken rabatt som där gäller kunde inte SAS kundtjänst svara på. Barn (over 2 år) i eget säte är samma pris i bade poäng och skatter/avgifter som vuxen.
 

Xilan

Medlem
Kan någon bekräfta att Star Alliance-bokningar med Eurobonuspoäng fortfarande kostar:
0-2 åringar utan eget säte: 0 poäng + skatter och avgifter
2-11 åringar: 100% poäng + skatter och avgifter som för vuxna
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?
 

Kris

Medlem
Om jag bokar online en bonusresa med SAS för mig och min fru med Amex 2-4-1, kan jag då imorgon ringa till Tallinn och lägga till vårt infant i bokningen? Eller kommer det kosta 150 kr i ändringsavgift?
Vet ej... Jag gjorde en motsvarande bokning förra året, men chansade inte och ringde följaktligen in min bokning till Tallinn.

Hypotes;
Tekniskt sätt (som jag förstått det)är ju infant in lap bara en add on (namnbyte) till befintlig person, så du borde max åka på 150spänn. Övriga får gärna rätta mig här om jag har fel. Baserar min teori på att namnet/namnen trunkeras när man bokar med infant in lap om namnen är långa. (Max 30bytes eller nått?) D.v.s. infant är helt inkorporerad i den vuxnas bokning.

Om du är rädd för att platserna försvinner är det ju en billig garanti.
 
Toppen