Senaste nytt

Lufthansa Frankfurt-Denver LH446/LH447 - nya eller gamla economy class?

kangru

Medlem
Jag funderar på routing på ARN-DEN och har sedan tidigare rest med LH446/447 FRA-DEN ett antal gånger. Just nu är det aktuellt med en economy så jag undrar om någon kan hjälpa mig och få fram om dessa flighter är mer eller mindre sannolika att gå med den nya eller den gamla economy seatingen? Jag har letat på diverse ställen men inte fått fram något som gör det mer eller mindre sannolikt just nu.

LH446 12Apr 15 FRA-DEN 747-400
LH447 17Apr 15 DEN-FRA 747-400
 

Senator

Moderator
Min gissning baserat på snabbtitt i ExpertFlyer är det är den gamla. Det baseras på att rutten fortfarande erbjuder First på dina datum och det är enbart (vad jag har uppfattat) de flygplan som har nya konfiguration med nya Business + Premium, men utan First som har ny ekonomiklass.

Lite OT: PMa mig om du vill ha Denver tips. Har bott i området i sju år :)
 

kangru

Medlem
Tack Senator. Jag tror tyvärr du har rätt baserat på vad jag har sett också nu. Finns det någon annan lämplig routing med *A till DEN att fundera på? Min slutdestination är COS men jag flyger oftast inte dit utan tar bil ifrån DEN.

OT: Har varit i Denver, Colorado Springs, Boulder och närliggande ställen ganska så många gånger tidigare även om det var ett år sedan sist. Nu blir det tyvärr ingen tid för något annat än intern-utbildning under denna vecka.
 

Senator

Moderator
Har du funderat på SAS till ORD och vidare med United till COS? Har inte tittat på tidtabellen om det finns något som funkar...

Annars är det SAS via ORD till DEN som är den rakaste linjen. Nackdelen är hemresan som börjar vid 10.00 på morgonen om du använder ORD eller EWR.

Nu vet jag inte vad du har för policy, men annars är det United från Arlanda till EWR och där vidare till Denver. Skulle jag flyga business hade jag valt denna rutt över både SAS och Lufthansa...
 

kangru

Medlem
Tyvärr är policy economy och jag behöver åka på Fredag eftermiddag ifrån DEN. Oftast vill jag undvika byten i USA då min erfarenhet är att det är där det strular oftast med connections via UA Express och SK tex.
 

kangru

Medlem
Jag åkte rutten ARN-FRA-DEN i förra veckan och fick till min glädje inse att det var en modern kabin med VoD, WiFi osv på denna 744. På hemresan så var det motsvarande men utan WiFi.

Kan även vara värt att notera att jag fick lite specialbehandling av LH då jag fick mat (huvudrätt) ifrån C och riktig skumpa när jag bad om det. I övrigt ingen notis om EBG till mig eller andra PAX i economy. Båda vägarna vad FRA-DEN helt fullt i alla klasser.
 
Toppen