Senaste nytt

Ethiopian Airlines flyger Boeing 787 Dreamliner till Stockholm Arlanda under mars

Jacob

Medlem
Under mars månad sker ett temporärt flygplansbyte på Ethiopian Airlines linjen från Stockholm Arlanda till Wien och Addis Abeba. De flygplanstyper som normalt används, Boeing 757 eller Boeing 767, byts ut mot en ny Boeing 787 Dreamliner med flygbolagets senaste kabinprodukter. Så här ser det ut ombord för de som reser på linjen under mars månad. Flyg ET…
 

FFlash

Medlem
Inte så illa EB intjäning!

BusinessEconomyEconomy (low)
Pointsfr. 1 200fr. 600fr. 150
ClassesC, D, J (200%)Y, G, S, B, M, K, L, V, H, U (100%)Q, T, W, E, O (25%)

EDIT: äh, nu ser jag att det finns en annan tråd med mycket mer än det här...nevermind
 
Last edited:

Svante

Medlem
@Jacob: Om det nu är en "ny" Dreamliner, så är det väl fully flat säten? Såvitt jag förstår har ET "uppgraderat" sina säten i "C" på de nya planen.
 

In_Sweden

Medlem
Finns det mer att få reda på om vilka flighter som omfattas?
Jag ska ner till Addis den 1a aprill, hade varit trevligt med dreamliner istället för de 767/757 som jag har hört är väldigt slitna.
 

Jonas C

Medlem
Inte så illa EB intjäning!

BusinessEconomyEconomy (low)
Pointsfr. 1 200fr. 600fr. 150
ClassesC, D, J (200%)Y, G, S, B, M, K, L, V, H, U (100%)Q, T, W, E, O (25%)

EDIT: äh, nu ser jag att det finns en annan tråd med mycket mer än det här...nevermind
Krediterar du till TK får du fortfarande 100% även på de lägsta klasserna ;)
 

Svante

Medlem
@In_Sweden: Är du säker på att du flyger den 1 april? ET har ingen avgång den dagen från ARN... I övrigt kan du söka på deras hemsida för specifika avgångar eller göra en "dumy booking" på hemsidan.
 

In_Sweden

Medlem
@In_Sweden: Är du säker på att du flyger den 1 april? ET har ingen avgång den dagen från ARN... I övrigt kan du söka på deras hemsida för specifika avgångar eller göra en "dumy booking" på hemsidan.
Väldigt säker, men jag förstår precis vad du menar då det inte syns några flighter då på hemsidan. Hela deras ordinarie schema verkar vara en hel del fel på, då de brukar flyga dagligen om jag inte minns fel. Eller om det är 6 per vecka.
Konstigt, min bokning (och de som jag reser meds bokningar) är på den 1a.

Edit:
ITA Matrix visar en flight, men avgångstiden är 10 minuter tidigare än på min bokningsbekräftelse. Jag gissar på att de är tillfälligt borta pga omläggningar. Om de inte är tillbaka på hemsidan på måndag så gör jag ett försök med deras hemska callcenter.
 
Last edited:

In_Sweden

Medlem
Nu fick jag min bekreftelse av mina ombokade biljetter och jag flyger dreamlinern både till och tillbaka från Addis.

Så de flyger med den minst till den 15e aprill. Om inte längre.

Känns bra att slippa 757orna.
 
Toppen